اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی:

نخستین سند خاص آموزش‌های مهارتی در دولت تصویب شد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اعلام اینکه نخستین سند خاص آموزش‌های نظام مهارتی در دولت تصویب شد، گفت: هم‌اکنون نظام صلاحیت حرفه‌ای در آخرین مراحل نهایی شدن قرار دارد.

نخستین سند خاص آموزش‌های مهارتی در دولت تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رجبعلی برزویی شامگاه جمعه در گردهمایی مدیران آموزش ادارات کل استان‌ها و مراکز جامع علمی کاربردی سراسر کشور در مرکز فرهنگ و هنر واحد پنج مازندران اظهار داشت: وجود نزدیک به 200 رشته مرتبط با فرهنگ و هنر در دانشگاه جامع علمی و کاربردی تحولی را در کشور رقم زده است.

 

* 4 برابر دانشگاه‌های دولتی در حال فعالیت هستیم

وی با اعلام اینکه با وجود رشته‌های مرتبط با فرهنگ و هنر نزدیک به چهار برابر دانشگاه‌های دولتی در حال فعالیت هستیم، اضافه کرد: هم‌اکنون 888 مرکز جامع علمی کاربردی در کشور وجود دارد که تیر ماه امسال نشست سراسری را با حضور مسئولان تمام مراکز برگزار می‌کنیم تا در آن بیش از یک هزار نفر به تبادل نظر بپردازند.

برزویی در بیان هدف برگزاری نشست سراسری مسئولان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور عنوان کرد: در این نشست بر آن هستیم تا نظام آموزشی مهارتی نوین را با بهترین ساختار از مهر ماه امسال در کشور استقرار بخشیم البته زمانی که هدف ارزشمند باشد همه عوامل دست به دست هم می‌دهند تا نتایج مفید و کارآمدی حاصل شود.

 

* نظام صلاحیت حرفه‌ای در مراحل نهایی شدن خود قرار دارد

 

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اعلام اینکه در سال‌های 89 و 90 اتفاقات ارزشمندی در دانشگاه‌های علمی و کاربردی رخ داد، تصریح کرد: نخستین سند خاص آموزش‌های نظام مهارتی در دولت تصویب شد و هم‌اکنون نظام صلاحیت حرفه‌ای در مراحل نهایی شدن خود قرار دارد.

وی در تشریح نظام صلاحیت حرفه‌ای بیان داشت: در این نظام آمده هر کس که بخواهد شغلی انتخاب کند باید صلاحیت مربوط به آن را احراز کرده و در اختیار داشته باشد.

 

* دوره‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی نیز در حال نهایی شدن است

برزویی اضافه کرد: تجربه و آموزش کافی از شروط نظام صلاحیت حرفه‌ای است که در سطوح بالاتر حتی در بخش مقامات نیز باید تخصص‌ها با پست‌ها همخوانی داشته و سنجش‌های لازم انجام شود تا وزرا و مسئولان کارآمد در راس کشور به روی کار آیند.

این مسئول با اعلام اینکه بحث دوره‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی نیز در حال نهایی شدن است، گفت: با تصویب آن تمام مراکز آموزشی جامع علمی کاربردی مجری آموزشی و تک پودمان تحصیل هستند تا امکان تجمیع آنها فراهم شود.

 

*  نهضت تبلیغات را در دستور کار خود قرار دهیم

برزویی تبلیغات را بحث اساسی در این دانشگاه دانست و متذکر شد: محوری‌ترین آموزش‌ها را این دانشگاه در سطح کشور در اختیار دارد پس باید با شیوه‌های متفاوت کار تبلیغات را به دست گیریم.

وی با تاکید اینکه باید یک نهضت تبلیغات در دستور کار خود قرار دهیم، اذعان داشت: با تبلیغات می‌توانیم آموزش‌های مهارتی خود را در سطح کشور به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول