اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی در جمع مردم جیرفت-1

دشمنان با اساس دین و نظام اسلامی ما مشکل دارند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر دشمنان با اساس دین و نظام اسلامی ما مشکل دارند و تا زمانی که در صراط مستقیم ناب محمدی حرکت کنیم از این تلاش خود دست بر نمی‌دارند.

دشمنان با اساس دین و نظام اسلامی ما مشکل دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، آیت‌الله سیداحمد خاتمی شنبه شب در جمع عزاداران امام موسی کاظم (ع) در این شهرستان، شهر جیرفت را شهری منسجم و سامان‌‌یافته خواند و اظهار داشت: وحدت ستودنی میان مسئولان آن افق آینده روشنی را برای این شهر ترسیم می‌کند.

وی افزود: انتخابات به فضل الهی در تمام کشور و همچنین این شهرستان در فضایی صمیمی برگزار شد و در صحت و سلامت به پایان رسید.

خاتمی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است هر زمان که مسئولان یک شهر با یکدیگر همدل و متحد بوده‌اند، آن شهر به آبادانی، عمران و موفقیت دست یافته است.

وی با آرزوی حفظ این اتحاد ابراز داشت: با این ویژگی و تمسک به اهل بیت (ع) کشور به پیشرفت و توسعه دست می‌یابد.

خاتمی با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) عنوان کرد: آنچه که مردم از سیره این امام همام می‌دانند، زندانی شدن، چهار ساله، هفت ساله و یا حبس ابد بودن ایشان است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با ترسیم دورنمایی از سیره سیاسی این امام گفت: ظلم‌ستیزی در سیره امام کاظم (ع) بسیار ملموس و مشهود بود.

خاتمی بیان داشت: در باب امامت تنها آن را رهبری سیاسی نمی‌دانیم، بلکه امامت حلقه وصل میان مردم و خداوند و رسیدن به مقام‌های رفیع معنوی است.

وی اذعان داشت: از بعد معنوی، آنان دارای علم غیب، معصومیت، حق شفاعت و مقام ملکوتی هستند.

خاتمی خاطرنشان کرد: رفتار و گفتار امامان (ع) با مردم، حسن خلق، گذشت نسبت به ناآگاهان، صدقه‌ و وقف‌ها از جمله ویژگی‌های بعد مردمی ایشان هستند.

وی اظهار داشت: بعد علمی آنان نیز که از دو جز علم درونی و الهی تشکیل می‌شود، شامل فقه، تفسیر، حدیث، اصول و کلیات مبانی احکام است.

خاتمی با بیان اینکه امام (ع) دین را از سیاست جدا نمی‌دانند، تصریح کرد: البته سیاست الهی و خدایی مد نظر آنان بوده است.

وی اسلام را اساس حکومت اسلامی دانست و افزود: اسلامی که ریشه و نگهبان نداشته باشد، ضایع شده و از بین می‌رود.

خاتمی کلیات سیاست تمام امامان (ع) را یکسان ذکر و عنوان کرد: همه آنان نور واحدی هستند که یک هدف را دنبال می‌کردند.

وی ابراز داشت: آنان گاه مصلحت را در سکوت و نرمش قهرمانانه می‌دیدند، مانند 25 سال سکوت امام علی (ع) و نرمش امام مجتبی (ع) و گاه در به دست گرفتن حکومت مانند حکومت پنج ساله امام علی (ع) می‌دانستند.

خاتمی عنوان کرد: طی این 255 سال حکومت امامان (ع) چند اصل همواره مورد تأکید آنان بود که هرگز از آن عدول نکردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصول کلی سیره سیاسی آنان گفت: در تمام این دوره‌ها حفظ اساس اسلام ناب محمدی از مهم‌ترین اهداف آنها بود.

خاتمی اصل دوم را اصل ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی آنان دانست و بیان داشت: امام علی (ع) به طور مکرر در سخنان خود می‌فرمودند «اگر نگران اصل دین و تفرقه نبودم با دشمنان به صورت مسلحانه برخورد می‌کردم».

وی اذعان داشت: در حال حاضر دشمنان با اساس دین و نظام اسلامی ما مشکل دارند و تا زمانی که در صراط مستقیم ناب محمدی حرکت کنیم از این تلاش خود دست بر نمی‌دارند.

خاتمی ظلم‌ستیزی را در سیره امامان (ع) یک اصل غیر قابل تغییر ذکر و خاطرنشان کرد: آنان در هر شرایطی از استکبار و ظالمان نفرت داشته و همواره غیرت‌های مقدس ظلم‌ستیزانه را مورد تأیید قرار می‌دادند.

وی با اشاره به توصیه‌های امام کاظم (ع) اظهار داشت: ایشان همواره می‌فرمودند « هرگز نباید با ظالمان همراهی کرد، بلکه باید آن‌ها را از محبت خود بیرون راند و منزوی کرد».

خاتمی شیوه مبارزه آنان را تنها به صورت مستقیم ندانست و تصریح کرد: امامان (ع) به صورت غیرمستقیم نیز به دستگاه جباران زمان خود نفوذی می‌فرستادند تا از این طریق مقابل بخشی از ظلم و ستم آن‌ها را بگیرند.

وی افزود: سخن امروز ما نیز زندگی در سایه این سیره با روحیه استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی است، زیرا مردم ایران تربیت یافته این مکتب هستند.

خاتمی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی که بر پایه این سیره و دین برپا شده است، نظامی بی‌بدیل و بی‌سابقه است.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول