اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم خبرداد

رشد 71 درصدی بودجه دانشگاه‌های خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون اداری‏ مالی و‏ مدیریت منابع انسانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رشد به طور متوسط 71 درصدی بودجه جاری دانشگاه‌‌های خوزستان در سال‌جاری با وجود کاهش بودجه جاری دولت خبر داد.

رشد 71 درصدی بودجه دانشگاه‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی اکبر متکان ظهر امروز پس از افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی این دانشگاه اظهار داشت: بودجه دانشگاه‌های خوزستان شامل شهید چمران اهواز، جندی شاپور دزفول، رامین ملاثانی، علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان به طور متوسط 71 درصد رشد یافته که بیش از 2.5 برابر افزایش بودجه نسبت به سال‌های قبل است.

وی افزود: بودجه جاری دانشگاه شهید چمران اهواز در سال 90 حدود 48 میلیارد تومان بود که امسال به 68 میلیارد تومان افزایش یافته و این میزان رشد اعتبارات حاکی از توجه ویژه دولت به آموزش عالی است.

متکان با اشاره به قدمت دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: این دانشگاه آن‌گونه که شایسته آن است در گذشته رشد نیافته و لازم است روند توسعه‌ای آن تسریع شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز جزو قدیمی ترین دانشگاه‌های کشور است و انتظاری که از آن داریم از برخی دیگر از دانشگاه‌ها نداریم بر این اساس، توجه به این دانشگاه با توجه به سابقه درخشان و حضور فعالانه آن در حماسه هشت سال دفاع مقدس، ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانشگاه شهید چمران اهواز یک دانشگاه مادر است اگر چه خروجی‌های علمی و پژوهشی خوبی داشته اما تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی آن اندک است و باید افزایش یابد.

متکان در مقایسه برخی دانشگاه‌های کوچک‌تر با دانشگاه شهید چمران اهواز از نظر تحصیلات تکمیلی گفت: دانشگاه بوعلی سینا که از نظر قدمت قابل مقایسه با دانشگاه شهید چمران نیست دارای 85 رشته دکترا و حدود 150 رشته کارشناسی ارشد است.

معاون اداری‏ مالی‏ و مدیریت منابع انسانی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در پایان از استاندار خوزستان خواستار همکاری بیشتر با مجموعه آموزش عالی شد و متعهد شد به همان میزان که استانداری خوزستان برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی و زیرساخت‌های پژوهشی دانشگاه شهید چمران اعتبار اختصاص دهد، معاونت اداری مالی وزارت علوم نیز بودجه اختصاص دهد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول