اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان:

استفاده از مشاور بومی از اولویت‎های کارگروه آمایش و توسعه گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان گفت: استفاده از مشاور بومی از اولویت‎های کارگروه آمایش و توسعه گلستان است که پس از بررسی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان مشاور طرح پذیرفته شد.

استفاده از مشاور بومی از اولویت‎های کارگروه آمایش و توسعه گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر پرواز در جلسه برنامه‎ریزی و توسعه استان اظهار داشت: آمایش گلستان در سال 1386 آغاز شده است و در شهریور سال 1390 شرح خدمات اصلاحی بخش برنامه‎ریزی و سیاستگذاری مطابق برنامه آمایش از سوی دفتر آمایش و توسعه منطقه‎ای معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی به استان‎ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در این ابلاغ، زمان انجام مطالعات 18 ماه در نظر گرفته شد اضافه کرد: بر اساس شرح خدمات جدید قرار شد وضع موجود استان، آمار و اطلاعات آن بهنگام‎سازی شود.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان تصریح کرد: با توجه به ضعیف بودن بخش توسعه فضایی و نداشتن اطلاعات و نقشه در مطالعات انجام شده قبلی که توسط شرکت هامون انجام شد جهت مطالعه بومی و نهایی کردن مطالعات انعقاد قرداد انتخاب شد.

پرواز در خصوص منابع مالی مطالعات آمایش استان اذعان کرد: با توجه به اینکه در سنوات گذشته یکسری منابع مالی در اختیار دانشگاه‎ها قرار گرفت و به دلیل اینکه دانشگاه‎ها مشمول سال مالی نیستند این اعتبار قابل انتقال به سال‌های بعد است لذا بخشی از این منابع از محل اعتبارات دانشگاه و بخشی نیز از اعتبارات تملک سال 1391 تامین می‎شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‎رود در ادامه این طرح در جهت بهنگام کردن آمار و اطلاعات وضع موجود، دستگاه‎های اجرایی نیز نهایت همکاری را داشته باشند.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان اظهار داشت: دانشکده محیط‎ زیست دانشگاه تهران به عنوان ناظر علمی طرح انتخاب شد و اعضای اصلی کارگروه آمایش و محیط زیست استان به عنوان ناظر عالی طرح انتخاب شدند.

پرواز همچنین در خصوص خرید و حمایت از تولیدات استان گفت: همه دستگاه‎ها موظف شدند یک دهم درصد از اعتبارات تملکی و عمرانی خود را صرف خرید آثار هنری و تولید هنرمندان ایرانی خریداری شود.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول