اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبر داد

60 درصد آموزش‌ها علمی مهارتی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: 60 درصد آموزش‌های این دانشگاه جامع در سال تحصیلی جدید عملی می‌شود.

60 درصد آموزش‌ها علمی مهارتی می‌شوند

رجبعلی برزویی امروز در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اهداف گسترده دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور بیان داشت: سال 91 سال استقرار نظام آموزش مهارت فناوری در این دانشگاه است.

وی افزود: نظام آموزش مهارت فناوری کاملا جدید و نوین بوده و با رویکرد 40 درصد آموزش‌های دانش پایه و 60 درصد آموزش‌های مهارتی و عملی است که از مهر ماه به اجرا درمی‌آید.

وی افزود: نگاه ما این است دانشجویانی که در سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه جامع علمی و کابردی می‌شوند کاملا انسان‌هایی بار بیایند که آماده ورود به محیط کار و عرصه اشتغال هستند یعنی آموزش‌های لازم در بخش‌های تخصصی و مهارتی را پشت سر گذارده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: به این منظور نظام مدرسان را تحول دادیم و در مهر ماه مدرسان تمام وقت خواهیم داشت همچنین نظام ارتقای مدرسان و بحث خبرگان را در دستور کار داریم.

سعی کردیم تمام مشاغلی که در کشور وجود دارد را احیا کنیم

 

برزویی با اعلام اینکه مدرسان آموزش‌های مهارتی نباید مدرسان صرفا نظری باشند، اذعان داشت: برای اینکه باید خبرگان و متخصصان در این مسیر وارد کار شوند تمام برنامه‌های درسی را بازنگری و متحول کردیم البته نیاز است برنامه‌های درسی ما ساختار جدیدی به خود بگیرد.

وی یادآور شد: از این پس دانشجویانی که در دانشگاه‌های علمی و کاربردی درس می‌خوانند علاوه بر اینکه در یک حوزه شغلی متخصص هستند باید آموزش‌های عمومی مهارتی و کار، روابط عمومی، بازار و قوانین کار را یاد بگیرند و بیاموزند که در جامعه چگونه دست به کار شوند، با نیروی انسانی چه برخوردی داشته باشند، چگونه کاریابی کنند و مدیریت منابع انسانی و بازاریابی را یاد بگیرند.

برزویی با تاکید اینکه سعی کردیم تمام مشاغلی که در کشور وجود دارد را احیا کنیم، ابراز داشت: امسال 200 شغل جدید را در حوزه آموزشی اضافه و طراحی کردیم.

افزایش تعداد مراکز جامع علمی کاربردی به بیش از 900 مرکز

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اعلام اینکه در پذیرش قدیم‌مان 888 مرکز علمی کاربردی در کشور داشتیم، خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جدید در مهر ماه امسال تعداد مراکز جامع علمی کاربردی کشور به بیش از 900 مرکز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تا مهر ماه امسال تمام مراکز علمی و کاربردی دارای اساسنامه می‌شوند، گفت: با این وجود به مراکز خود هویت می‌بخشیم و آنها می‌توانند از ساختارهای خود دفاع کرده و هدفمند پیش روند.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول