اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از روز گذشته

گرد و غبار شدید ایلام را فرا گرفت

خبرگزاری فارس: بارش شدید گرد و غبار از روز گذشته بیشتر مناطق استان ایلام به ویژه جنوب و بخش مرکزی را در بر گرفته است.

گرد و غبار شدید ایلام را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام شدت بارش‌ها در این فصل از سال که دمای هوا نیز با افزایش شدیدی همراه است برای ساکنان دیار پایداری ایلام غیرقابل تحمل شده است.

نفس گلوی ایلامیان همانند بغضی پنهانی به شدت فشرده و نای استمداد را از آنان سلب کرده است و تحمل این شرایط بسیار دشوار است.

بارش‌های طولانی مدت گرد و غبار در این سرزمین که روزگاری به عروس زاگرس نامیده می‌شد، امروز بارش خاک را تجربه می‌کند که تجربه بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است.

شاید تعطیلی ادارات شامل حال دفتر خبرگزاری فارس در ایلام نشود و متولیان این دفتر همانند دیگر روزهای سال در این شرایط سخت و طاقت‌فرسا که ستاد حوادث غیرمترقبه استان آن‌ را تشخیص داده و اعلام کرده به محل کار آمده و در راستای خدمت به مردم تلاش می‌کنند.

در طول روز نیز بارش‌ها به حدی است که حتی روشن کردن کوچک‌ترین وسایل سرمایشی خاک معلق در هوا به محل سکونت و کار مردمان این دیار وارد کرده و درون ساختمان‌ها نیز در امان نیستند.

مردم این دیار امیدوارند بارش گرد و غبار و بیماری‌های ناشی از آن این فرصت را به آنان بدهد تا فرصت دیدن هوای تازه را بیابند.

امروز همانند دیگر روزهای سال بار دیگر بارش گرد و غبار تمام مناطق استان ایلام به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی را در بر گرفته و مردم را دچار مشکلاتی کرده است.

تردد و بیرون آمدن در این هوای غبار آلود بسیار خطرناک و مضر بوده و تمام مردم را دچار ناراحتی و بیماری‌های مختلف کرده است.

کارشناسان اعتقاد دارند به واسطه جنگ‌های متعدد رخ داده در کشور عراق خاک این کشور دچار آلودگی‌های مختلف بوده و برای مردم مرزدار ایلام خطرناک است.

تنفس در چنین هوایی برای همه اقشار جامعه خطرناک بوده و قشر کهنسالان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی نیز بیش از دیگران در معرض خطر قرار دارند.

این رخداد که مربوط به حداقل 10 سال گذشته بوده از سوی هیچ یک از مسئولان استان به شدت پیگیری نشده و پارسال تنها به واسطه ورود این گرد و غبار به تهران رئیس سازمان محیط زیست به کشور عراق سفر کرده و چند روزی پایتخت‌نشینان به واسطه این بارش‌ها خانه‌نشین شدند.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام نیز در این خصوص گفت: پدیده بارش گرد و غبار استان ایلام را در بر گرفته است.

غلامرضا حسنی‌غربا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: براساس اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی استان به سبب فعالیت مجدد منابع گرد و غبار در کشور عراق از روز گذشته تا اواخر هفته مجددا در برخی نقاط استان بارش گرد و غبار رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با ورود سامانه بارش گرد و غبار به استان ایلام دید افقی در بیشتر مناطق به ویژه مناطق جنوبی و گرمسیری کاهش و کیفیت هوا افت می‌کند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول