اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم:

ضریح امام‌زاده زید بن علی سمیرم تا پایان این هفته نصب می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: ضریح امام‌زاده زید بن علی تا پایان هفته جاری نصب می‌شود و زائران بسیاری از سراسر نقاط مختلف کشور در این اما‌م‌زاده حضور می‌یابند.

ضریح امام‌زاده زید بن علی سمیرم تا پایان این هفته نصب می‌شود

حجت‌الاسلام علی مبشری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه عملیات نصب ضریح امام‌زاده زید بن علی(ع) از امروز در شهرستان سمیرم آغاز می‌شود، اظهار داشت: ضریح این امام‌زاده تا پایان هفته جاری نصب می‌شود و زائران بسیاری از سراسر نقاط مختلف کشور در این امام‌زاده حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی به منظور تبدیل بقاع متبرکه شهرستان سمیرم به قطب فرهنگی در این اماکن اجرا می‌شود، اضافه کرد: نصب ضریح امام‌زاده زید بن علی(ع) یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان در راستای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی به شمار می‌رود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم با اشاره به اینکه امام‌زاده زید بن علی(ع) منطقه نمونه گردشگری در استان اصفهان است، تصریح کرد: ضریح قدیمی این امام‌زاده در شأن امام‌زاده زید بن علی(ع) نبوده و اوقاف و امور خیریه پیش از نصب ضریح در مکان امام‌زاده به ضریح‌گردانی در سطح شهرستان سمیرم اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه 16 امام‌زاده در سطح شهرستان سمیرم وجود دارد، ادامه داد: امام‌زاده احمد و محمد(ع)، امام‌زاده معصومه خاتون در شهر ونک، امام‌زاده سلطان ابراهیم در شهر سمیرم و امام‌زاده پنج تن از امام‌زاده‌های موجود در شهرستان سمیرم به شمار می‌رود.

مبشری با اشاره به اینکه 216 موقوفه نیز در سطح شهرستان سمیرم وجود دارد، تاکید کرد: 137 موقوفه موجود در این شهرستان از موقوفات انتفاعی و 75 موقوفه دیگر این شهرستان از موقوفات منفعتی و دارای درآمد هستند.

وی با اشاره به تعداد اماکن مذهبی موجود در شهرستان سمیرم گفت: در حال حاضر 23 مکان مذهبی وجود دارد که پنج قدمگاه و هفت مقبره این شهرستان از جمله این اماکن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول