اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

توسعه روستاها از سیاست‌های مهم دولت است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی توسعه روستاها را از سیاست‌های اصلی و مهم دولت عنوان کرد.

توسعه روستاها از سیاست‌های مهم دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در جمع مردم روستای کسراب از توابع بخش مرکزی شهرستان سربیشه اظهار کرد: دولت نهم و دهم طی چند سال اخیر خدمات و اقدامات بسیار مناسبی برای توسعه روستاها انجام داده است.

وی افزود: امروز چهره روستاها عوض شده است و علاوه بر این برنامه‌های خوبی برای توسعه روستاها در دست اجراست.

استاندار خراسان جنوبی رسیدگی به روستاها را در راستای جلوگیری از مهاجرت و کاهش حاشیه‌نشینی بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: روستاییان همواره خدمات خوبی در راستای تولید و کمک به شهرنشینان در بخش‌های مختلف ارائه کرده‌اند.

رشید به راه‌اندازی کارگروه توسعه بخش کشاورزی در کشور به ریاست رئیس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: این کارگروه در استان‌ها به ریاست استانداران و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل شده و نقش ویژه‌ای در توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در این بخش ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون چند جلسه کارگروه توسعه کشاورزی در استان تشکیل شده است، گفت: کارهای مقدماتی در راستای احصاء زمین‌های کشاورزی صورت گرفته و آماده واگذاری زمین به متقاضیان فاقد شغل و اختصاص تسهیلات با اولویت روستاییان و مناطق محروم هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آماده حمایت از اشتغال‌های خرد و خانگی در روستاها با واگذاری تسهیلات مورد نیاز ارزان قیمت هستیم، افزود: در کارگروه توسعه کشاورزی استان، حفر یک حلقه چاه کشاورزی با ظرفیت 15 لیتر بر ثانیه را برای روستای کسراب تصویب می‌کنیم.

رشید در ارتباط با اختصاص امکانات ورزشی مورد نیاز برای جوانان این روستا و واگذاری زمین برای ساخت مسکن روستایی با تسهیلات مناسب نیز قول مساعد داد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول