اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان‌غربی:

مراکز درمانی مناطق مرزی به امکانات پیشرفته تجهیز می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان‌غربی گفت: مراکز درمانی مناطق مرزی به امکانات و تجهیزات درمانی پیشرفته تجهیز می‌شوند.

مراکز درمانی مناطق مرزی به امکانات پیشرفته تجهیز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از چالدران کوروش ساکی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی شهرستان چالدران اظهار داشت: ایجاد امکانات و تجهیزات درمانی پیشرفته در مناطق محروم و مرزی و بالابردن شاخص‌های بهداشتی یکی از اولویت‌های اساسی دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی بیان اینکه شهرستان چالدران به دلیل موقعیت جغرافیایی و مرزی بودن همواره مورد توجه مسئولان استانی و شهرستانی است، افزود: در حال حاضر پنج نفر پزشک متخصص در زمینه‌های جراحی عمومی، داخلی، زنان و زایمان، کودکان و بی‌هوشی در بیمارستان شهید بهشتی چالدران مشغول فعالیت هستند.

ساکی اضافه کرد: با استقرار این پزشکان متخصص، مشکل اعزام بیماران به شهرستان‌های مجاور حل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان‌غربی ادامه داد: عملیات اجرایی ساختمان اورژانس جاده‌ای محور ارتباطی چالدران به آواجیق نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی گفت: در آینده نزدیک عملیات اجرایی این ساختمان در زمینی به مساحت 400 مترمربع و با صرف اعتبار بالغ بر 860 میلیون ریال آغاز می‌شود.

فرماندار چالدران نیز در این مراسم بهره‌برداری از این بخش‌ها را باعث افزایش تجهیزات درمانی و همچنین سبب عدم نیاز به تجهیزات درمانی شهرستان‌های مجاور اعلام کرد و گفت: نبود بخش مراقبت‌های ویژه در شهرستان و اعزام بیماران برای درمان به شهرستان‌های مجاور، زمینه به وجود آمدن مشکلات زیادی را برای مردم و همچنین شبکه بهداشت و درمان فراهم ساخته بود.

احمدرضا قلی‌پور اظهار کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از این بخش‌ها 2میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی همچنین به بهره‌برداری از بخش‌های سونوگرافی و رادیولوژی بیمارستان شهید بهشتی چالدران طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: با وجود راه‌اندازی این بخش‌ها در بیمارستان ولی عدم وجود پزشک متخصص با وجود نیاز مردم برای استفاده از خدمات این بخش‌ها این امکانات بلااستفاده مانده است.

قلی‌پور در ادامه بر جذب یک پزشک متخصص بخش‌های سونوگرافی و رادیولوژی برای راه‌اندازی تجهیزات بخش رادیولوژی و سونوگرافی بیمارستان تاکید کرد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول