اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

متوسط درآمد پزشکان طرح خانواده 5 میلیون تومان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: متوسط درآمد پزشکان شرکت‌کننده در طرح پزشک خانواده حدود چهار تا پنج میلیون تومان است.

متوسط درآمد پزشکان طرح خانواده 5 میلیون تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در نشست آموزشی مجریان طرح پزشک خانواده در اردبیل اظهار داشت: اگر یک پزشک بتواند 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش خدمات درمانی و معایناتی خود قرار دهد با احتساب پرداخت به ازای هر نفر یک‌هزار و 750 تومان که گاه رقم معاینات افراد کودک و سالخورده نیز بیشتر است درآمد او مناسب و مطلوب است.

وی تصریح کرد: تمام شهروندان با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع صاحب پرونده الکترونیکی سلامت شده و ما قادر هستیم در سه سطح عمومی، تخصصی و فوق‌تخصصی این طرح را اجرایی کرده و به پیش ببریم.

پورفرضی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام اعضای خانواده در طرح پزشک خانواده زیر پوشش قرار گرفته و بر همین اساس پیش‌بینی کردیم با برآورد جمعیتی 450 هزار نفری استان در شهرهای بالای 20 هزار خانوار که در محدوده 10 هزار نفری یک مرکز بهداشتی و درمانی نیاز است ما برای اجرای طرح پزشک خانواده به دایر بودن 45 مرکز بهداشتی و درمانی نیاز داریم.

این مسئول اضافه کرد: بخشی از این فضاها از طریق مراکز موجود تأمین و تهیه شده و بخش دیگر را نیز از طریق بهره‌مندی از ظرفیت بهداشتی و درمانی دستگاه‌های مختلف نظیر سپاه و آموزش و پرورش و مراکز خصوصی تأمین می‌کنیم.

پورفرضی ادامه داد: به ازای هر 10 هزار نفر یک مطب نیز دایر می‌شود که در این زمینه نیز به 135 مطب پزشکان که در این ساختار ماما و پرستار نیز حضور می‌یابد، نیاز داریم.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل در ادامه بیان کرد: در این مراکز بهداشتی و مطب پزشکان معاینات افراد مراجعه‌کننده و در یک فراخوان وضعیت سلامت جسمی و روحی آنها در ابتدای حرکت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا از ارجاع بی‌مورد به پزشکان تخصصی و فوق‌تخصصی جلوگیری شود.

وی ارائه خدمات به افراد نیازمند، سالخورده، کودک، زنان باردار، ارائه روش‌های پیشگیری اجرای طرح واکسیناسیون و مراقبت‌های قبل و بعد از بارداری را از جمله موارد لحاظ شده در این طرح اعلام کرد و گفت: خانواده‌ها بدون پرداخت هزینه‌ای از طریق حق بیمه از این خدمات استفاده کنند.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با یادآوری اینکه افراد تنها از طریق گذراندن مراحل سه‌گانه می‌توانند خدمات بهداشتی، درمانی دریافت کنند، افزود: افرادی که بدون رعایت سطوح سه‌گانه تمایلی به استفاده از خدمات پزشک متخصص و فوق‌تخصص را داشته باشند از طریق بیمه کمکی به آنها داده نمی‌شود و هیچگونه حمایت بیمه نیز از سوی آنها صورت نمی‌گیرد.

پورفرضی با اعلام اینکه در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر این طرح اجرا شده و در پنج شهر اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال نیز با تکمیل سرشماری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه پیش‌بینی ما براساس هزینه و برآورد کشوری 220 میلیارد تومان است که با همراهی نظام بیمه و مراکز مختلف بستر اجرای این طرح فراهم می‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: در اکثر مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعان می‌توانند از نظام ارجاع بهره‌مند شوند اما بیماران اورژانسی به شکل استثنایی می‌توانند بدون طی کردن مراحل نظام ارجاع از خدمات بهداشتی، درمانی استفاده کنند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول