اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه:

بیمارستان بشرویه فاقد اتاق ایزوله تنفسی است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال شیوع بیماری تب کریمه‌کنگو بیمارستان بشرویه اتاق ایزوله تنفسی ندارد.

بیمارستان بشرویه فاقد اتاق ایزوله تنفسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی حسینی‌نژاد ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بشرویه اظهار کرد: بیماری تب کریمه‌کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده که مواردی از مرگ و میر ناشی از ابتلای به این بیماری در کشور مشاهده شده است.

وی ادامه داد: تب کریمه‌کنگو در خراسان جنوبی منجر به مرگ یک نفر شده است که با توجه به حساسیت موضوع، ضرورت اقدامات پیشگیرانه از بروز این بیماری در شهرستان بشرویه احساس می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه تصریح کرد: ویروس بیماری انتقال‌دهنده تب کریمه‌کنگو، کنه است که با نفوذ به بدن دام و سپس عدم رعایت اصول بهداشتی ذبح دام، به انسان منتقل می‌شود.

حسینی‌نژاد به راه‌های انتقال بیماری تب کریمه‌کنگو اشاره کرد و گفت: پاشیده شدن خون حیوان ناقل بیماری به هنگام کشتار و تماس ترشحات و احشاء دام با قسمت‌هایی از بدن انسان مانند پوست، چشم و دهان یکی از راه‌های انتقال بیماری است.

وی اضافه کرد: استفاده از فرآورده‌های دامی خام و غیرپاستوریزه دام بیمار و تماس پرسنل درمانی و بیمارستانی با فرد مبتلا به بیماری تب خونریزی ‌دهنده کریمه‌کنگو بدون استفاده از دستکش و ماسک از دیگر راه‌های انتقال این بیماری به انسان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه کشتار دام در اماکن عمومی و عدم استفاده از لباس مناسب، دستکش و ماسک توسط قصابان را از مهم‌ترین علت‌های ابتلا به بیماری تب کریمه‌کنگو عنوان کرد.

حسینی‌نژاد گفت: از علائم بروز بیماری تب کریمه کنگو تب و لرز، تهوع، استفراغ، سردرد شدید، درد عضلانی به ویژه در ناحیه پشت و پاها، گیجی، درد و سفتی گردن، قرمزی چشم، ترس از نور و علائم شبیه به علائم سرماخوردگی است که تشخیص این بیماری را دشوار می‌کند.

وی با بیان اینکه کشتار دام در اماکن عمومی و عدم رعایت اصول بهداشتی، سبب شیوع بیماری تب کریمه‌کنگو می‌شود، افزود: با توجه به ناگهانی بودن ظهور علائم این بیماری، فرد بیمار باید در شرایط ایزوله در بیمارستان بستری شده و مورد مداوا قرار گیرد که در شهرستان بشرویه در صورت مشاهده این بیماری اتاق ایزوله تنفسی وجود ندارد.

حسینی‌نژاد ادامه داد:‌ همه کشتارهای دام باید در کشتارگاه و با استفاده از دستکش و ماسک توسط افراد باتجربه انجام شود و محصولات گوشتی نیز باید قبل از مصرف 24 ساعت در یخچال نگهداری شود.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول