اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور:

زیرساخت‌های حداقلی در یادمان‌های شمال‌غرب فراهم است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: امکانات و زیرساخت‌های اولیه و حداقلی برای انجام راهیان نور در یادمان‌های شمال‌غرب کشور فراهم شده است.

زیرساخت‌های حداقلی در یادمان‌های شمال‌غرب فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جواد تاجیک بعدازظهر امروز در همایش ملی راهیان نور در سنندج اظهار کرد: راهیان نور در شمال‌غرب با مناطق جنوب کشور به دلایل اینکه بیشتر عملیات‌های این منطقه در خاک دشمن انجام شده بود، متفاوت است.

به گفته دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، در صورتی که در اردوهای راهیان نور به عملیات‌های برون‌مرزی بپردازیم در واقع حق مردم این مناطق را ادا نکرده‌ایم.

تاجیک خاطرنشان کرد: اگر چه بیشتر عملیات‌ها در این منطقه در خاک دشمن انجام شده اما مناطق یادمانی در ارتفاعاتی قرار دارند که مشرف بر مناطق عملیاتی است و می‌توان به آسانی عملیات‌ها و شرح وقایع آن را برای زائران نور تبیین کرد.

وی در ادامه به وضعیت مناطق مورد بازدید کاروان‌های راهیان نور در استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی اشاره و از فراهم بودن حداقل زیرساخت‌ها در این مناطق خبر داد.

به گفته تاجیک ایجاد حداقل جاده دسترسی به یادمان شهدا در مرز باشماق مریوان، بازسازی سنگرهای کنار دریاچه زریوار، ایجاد فضاهای مورد نیاز در بوالحسن و یادمان شهدای گمنام سیرانبند بانه، فراهم کردن زمینه برای حضور در منطقه بوالفتح سردشت و امکان تشریح عملیات نصر 5 و آزادسازی قرارگاه حمزه(ع)، احیای محل شهادت ناصر کاظمی از فرماندهان سپاه و منطقه حاج عمران محل دفن شهدای گمنام از اقدامات ستاد راهیان نور برای ایجاد بستر مناسب حضور کاروان‌های راهیان نور بوده است.

وی یادآور شد: مردم عادی و پیشمرگان کرد مسلمان، رزمنده‌هایی حاضر در عملیات‌های منطقه و افرادی که در عملیات‌های برون‌مرزی این مناطق بوده‌اند، سه دسته راویان مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور هستند که عملیات‌های منطقه را برای زائران روایت می‌کنند.

تاجیک همچنین به اجرای یک طرح مشترک اردوی سپاه با ارتش در این مناطق اشاره و از احیای سنگرها و بیمارستان‌های صحرایی در دو استان کردستان و آذربایجان‌غربی با قابلیت اسکان شبانه زائران راهیان نور خبر داد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور خاطرنشان کرد: زمینه احیای بیمارستان ابوعمار مریوان، بیمارستان صحرایی سردشت، بیمارستان صحرایی پیرانشهر و پادگان ارتش در سقز و تبدیل آنها به محل اسکان شبانه زائران راهیان نور وجود دارد.

وی در پایان گفت: توسعه راهیان نور شمال‌غرب کشور نیاز به عزم و اراده ملی دارد و خواستار همکاری مسئولان و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق راهیان نور در این مناطق شد.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول