اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد

پرداخت سود سهام عدالت 22 میلیون روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: هم‌اکنون به هر یک از 22 میلیون نفر روستایی در کشور 10 میلیون ریال سهام عدالت داده شده و سود آن به تدریج پرداخت می‌شود.

پرداخت سود سهام عدالت 22 میلیون روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر اصغری عصر امروز در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بناب با بیان اینکه از سال 84 تاکنون بیش از 80 درصد اماکن مسکونی روستاهای بناب با اصول فنی و مهندسی مقاوم‌سازی و بهسازی شده است؛ اظهار کرد: در این راستا 8 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی از توجه ویژه دولت به توسعه و آبادانی روستاها توسط دولت خبر داد و گفت: استقرار پزشک خانواده در تمام روستاها و راه‌اندازی «817 دفتر آی سی تی» در روستاهای استان برای ارائه خدمات دولت الکترونیک بزرگ‌ترین دستاورد موفقیت‌آمیز دولت به‌شمار می‌رود و هم‌اکنون کل سهمیه بناب در جذب و راه‌اندازی دفاتر «آی سی تی» تحقق یافته است.

اختصاص 32 میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله دهستان‌های آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی از اختصاص 32 میلیارد ریال اعتبار به منظور خرید ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله دهستان‌های استان خبر داد و گفت: در این ارتباط با شرکت خودروسازی سایپا مذاکراتی شده است که با بکارگیری این ماشین‌آلات گام مهمی در بهداشت محیط روستاها برداشته می‌شود.

آذربایجان‌شرقی 142 دهستان دارد

وی گفت: در سطح استان 142 دهستان وجود دارد که سه دهستان در شهرستان بناب قرار دارند و سال گذشته 100 میلیارد ریال اعتبار در دهیاری‌های استان هزینه شده که 16 میلیارد ریال از این اعتبارات به دهیاری‌های بناب اختصاص یافته است.

اصغری همچنین با اعلام اینکه از این اعتبارات 60 درصد برای امور جاری و 40 درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است؛ گفت: در مجموع اعتبارات دهیاری‌ها در یک سال گذشته از جهش خوبی برخوردار بوده است.

وی سپس از برخورداری 100 درصدی جمعیت روستایی کشور از سهام عدالت خبر داد و گفت: هم‌اکنون به هر یک از 22 میلیون نفر روستایی در کشور 10 میلیون ریال سهام داده شده و سود آن به تدریج به آنها پرداخت می‌شود.

فعالیت 10 هزار دهیار در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین از فعالیت 10 هزار و 73 دهیار در سطح 2 هزار و 730 روستای استان خبر داد و اظهار داشت: دهیاری‌های استان با کم‌ترین امکانات بیشترین خدمات را در این مدت انجام داده‌اند و باید حمایت و تقویت شوند.

آذربایجان‌شرقی 101 هزار راه روستایی دارد

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 101 هزار و 13 کیلومتر راه روستایی در سطح استان وجود دارد که 4 هزار و 800 کیلومتر آن "مالرو" و فقط راه تمام روستاهای شهرستان بناب آسفالت هستند.

انتهای پیام/س10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول