اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سهام عدالت کرمان

ارزش سهام عدالت 2,5 برابر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره اتحادیه سهام عدالت استان کرمان گفت: ارزش سهام عدالت واگذاری به شهروندان در حال حاضر به 2,5 برابر افزایش یافته است.

ارزش سهام عدالت 2,5 برابر شده است

جلیل دهقانی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهربابک اظهار داشت: ارزش سهام عدالت واگذاری به شهروندان در حال حاضر به 2.5 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: با آغاز فعالیت تعاونی‌های سهام عدالت در بهمن 1385 در سراسر کشور در استان کرمان شروع ثبت‌نام از مشمولان دهک اول این طرح شامل مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و رزمندگان در شهربابک آغاز شد و به تدریج در مراحل بعد با ثبت‌نام روستائیان و سایر اقشار ادامه یافت و اکنون 57 هزار و 457 نفر سهام‌دار این شرکت در شهرستان شهربابک هستند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سهام عدالت استان کرمان گفت: هدف از طرح توزیع سهام عدالت بهینه کردن درآمد در کشور و مشارکت دادن مردم در امور اقتصادی است.

وی بیان داشت: در راستای این برنامه و اجرای اصل 44 قانون اساسی سهام شرکت‌های بزرگ که 100 درصد متعلق به دولت بود، مقرر شد مالکیت 20 درصد آنها برای دولت بماند و مابقی به بخش خصوصی واگذار شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در مدیریت و اداره سهام عدالت مشارکت دارد و مقرر شد تا سقف 40 درصد از سهام این شرکت‌ها به مشمولان سهام عدالت واگذار شود و از 40 درصد باقی مانده نیز پنج درصد به کارکنان و مدیران شرکت‌های مشمول واگذار و قسمتی هم برای کشف قیمت سهام به صورت بلوکی و بقیه در بازار بورس برای متقاضیان عرضه شود.

وی ابراز داشت: سهامداران این سهام را به صورت قسطی از دولت خریداری کرده‌اند، بدون آن که وجهی در قبال آن پرداخت کرده باشند و هزینه آن نیز از محل سودی که به آنها تعلق می‌گیرد کسر و این اقساط 10 ساله هستند.

دهقانی‌زاده افزود: از مزایای این طرح که ویژه دهک اول و دوم مشمولان این طرح است، 50 درصد تخفیف در اصل قیمت سهام به آنها داده می‌شود که نتیجه این زودتر تمام شدن اقساط سهام است و سهامداران زودتر مالک سهم خود می‌شوند.

وی در مورد نگرانی مردم مبنی بر اینکه دیگر به آنها سود سهام پرداخت نمی‌شود و یا اینکه این طرح تعطیل شده است، عنوان کرد: در ابتدا قرار بر این بود که قسمتی از سود سالانه سهام به سهامدار و قسمتی بابت اقساط اصل سهام از آن کسر شود و بر همین روال برای مشمولان مرحله اول دو نوبت و مشمولان مرحله دوم و قسمتی از مرحله سوم یک نوبت سود پس از کسر اقساط آنها پرداخت شد.

رئیس شرکت سهام عدالت شهرستان شهربابک تصریح کرد: با تأکید قانون برنامه پنجم و مجلس شورای اسلامی مبنی بر پرداخت بدهی دولت به خزانه از محل سودهای تقسیمی شرکت‌های موجود در سهام عدالت، دولت مکلف شد که سودی بین سهامداران توزیع نکند تا با پرداخت اقساط دولت در زمان کوتاه‌تری سهام مردم آزاد و امکان معامله آنها فراهم شود.

وی اذعان داشت: شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در شهرستان‌ها به نسبت تعداد سهامدار و سهم خود عضو شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان کرمان هستند و با سهامی عام شدن این شرکت‌ها و فراهم شدن مقدمات آن در آینده می‌توانند به فرابورس وارد شوند و قابلیت معامله در بورس را پیدا می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سهام عدالت استان کرمان اظهار داشت: نخستین گروهی که می‌توانند در آینده سهام خود را معامله کنند، مشمولان دهک اول و دوم هستند که به آنها 50 درصد تخفیف در خرید سهام داده شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول