اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد

افتتاح 4 کارخانه صنعتی بزرگ استان بوشهر در دهه تولید ملی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: امسال در دهه تولید ملی چهار کارخانه صنعتی بزرگ در سطح استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 4 کارخانه صنعتی بزرگ استان بوشهر در دهه تولید ملی

اسماعیل مرحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: این صنایع شامل کارخانه بزرگ نان صنعتی خورموج است که بدون دریافت تسهیلات و سرمایه‌گذاری متقاضی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در دهه تولید ملی کارخانه تولید دان مرغ، سنگ فرش و خط سوم تولید انواع لامپ‌های کم مصرف در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

مرحمتی ادامه داد: پیش از این دو خط مونتاژ لامپ‌های کم مصرف در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افتتاح شده بود و این دو خط تولید فعالیت خوبی داشتند که با راه‌اندازی خط سوم که در واقع خط تولید لامپ‌های کم مصرف است در استان در این زمینه به خودکفایی می‌رسیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرای این چهار طرح صنعتی بزرگ در استان بوشهر 144 میلیارد ریال است که 80 درصد این مبلغ توسط سرمایه‌گذاران طرح‌ها تامین شده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که در اجرای هر طرح صنعتی 20 درصد آورده توسط سرمایه‌گذار و متقاضی و 80 درصد مابقی نیز از طریق تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

مرحمتی ادامه داد: با راه‌اندازی این واحدهای بزرگ صنعتی زمینه اشتغال برای 246 نفر در استان بوشهر فراهم می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر ضرورت انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهرها گفت: در دهه تولید ملی عملیات اجرایی انتقال صنوف آلاینده در شهر برازجان آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان جم نیز زمینی به همین منظور اختصاص یافته است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک همه صنوف آلاینده‌‌ها در شهرهای استان به خارج از شهرها منتقل شوند.

مرحمتی با اشاره به برنامه‌های دهه تولید ملی در استان بوشهر گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی استان بوشهر با عنوان صنعت، معدن و تجارت با هدف معرفی تولیدات استان در بخش‌های مختلف از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، همایش تجلیل از صنعت‌گران، معدن‌کاران و اصناف نمونه استان بوشهر را از دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه تولید ملی عنوان کرد.

مرحمتی بیان کرد: امسال با توجه به نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری و با هدف بزرگداشت این سال از اول تا 10 تیرماه به ‌نام دهه تولید ملی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول