اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

سازمان تبلیغات اسلامی، تاثیرگذارترین دستگاه فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، تاثیرگذارترین دستگاه فرهنگی است.

سازمان تبلیغات اسلامی، تاثیرگذارترین دستگاه فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی اظهار داشت: همه ایام جایگاه خاصی در نزد خدا دارند، ولی برخی از ایام از ویژگی منحصر به فردی برخوردار هستند که از جمله آنها اعیاد شعبانیه است و همه باید در نکوداشت این ایام همت کنند.

وی با بیان اینکه ماه شعبان از جایگاه والایی در نزد مسلمانان به خصوص شیعیان برخوردار است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که هرکس در این ماه یک روز روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌شود و لذا شایسته است که قدر این لحظات ارزشمند را دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه باید از فیوضات ماه شعبان به بهترین شکل ممکن بهره برد، گفت: انسان با ترک محرمات و انجام اعمال صالح باید خود را هرچه بیشتر به خدا نزدیک‌تر کند.

وی تصریح کرد: همه وظیفه دارند در ترویج فرهنگ دینی همت کنند و مبلغ تنها کسی نیست که لباس بر تن دارد بلکه هرکس وظیفه دارد در توسعه فرهنگ دینی تلاش کند.

دشتکی با بیان اینکه انسان باید همیشه به یاد خدا باشد، اظهار داشت: همه امور در دست خداست و باید توکل را در زندگی مورد توجه قرار داد.

وی دستگیری از ضعفا را وظیفه همه آحاد جامعه عنوان کرد و افزود: یاری رساندن به مستمندان جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تعظیم شعائر الهی را مورد توجه همگان قرار داد و ابراز داشت: حسنات با عمل صالح به دست می‌آید و عمل باید در زندگی مورد توجه باشد تا بتوان به سعادت دنیا و آخرت رسید.

دشتکی کعبه واقعی را دل انسان‌ها دانست و گفت: موقعی که دل انسان پاک شد خدا در آن سکنی می‌گزیند.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه توحیدی و سیره عملی ائمه اطهار(ع) در جامعه به بهترین شکل پیاده شود، خاطرنشان کرد: خدا انسان‌ها را با مال و منال و نداری امتحان می‌کند، پس باید هوشیار بود تا از امتحانات نمره قابل قبولی گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: خداوند بعد از خلقت انسان امر تبلیغ را بر عهده پیامبران و ائمه اطهار(ع) قرار داد و در عصر حاضر هم وظیفه مبلغین است که امر دین را به بهترین شکل تبلیغ کنند.

وی با بیان اینکه امروز امر تبلیغ بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است، یادآور شد: در جنگ نرم مقاوم‌ترین سنگر، سنگر ارزشها، اعتقادات و ارزشهای انسانی و محکمترین سنگر نیز اخلاق است.

دشتکی ادامه داد: در چند سال اخیر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برنامه‌های بسیار خوبی را در سطح استان برگزار کرده و توانسته تاثیرات بسیار خوبی را در سطح جامعه به وجود آورد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول