به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، عباسعلی رضایی ظهر امروز در جلسه هماندیشی معاونان آموزش متوسطه، کارشناسان و روسای هنرستانهای حوزه سیستان اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه بعنوان کانون تحول بنیادین مطرح شده است.
وی افزود: سیاست آموزش و پرورش ایجاد مهارت کاربردی برای دانشآموزان است به گونهای که پس از فارغالتحصیلی هر دانشآموز حداقل یک مهارت داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش سیستانوبلوچستان به شرایط یک مدیرخوب اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین مدیر کسی است که استفاده مطلوب از امکانات موجود و محدود را داشته باشد و این میسر نیست مگر اینکه خود مدیر انگیزه مناسب استفاده از افراد صاحبنظر، با تجربه و برنامهریزی مناسب را در کارش داشته باشد.
رضایی خلاقیت و نوآوری، ارزشیابی مستمر، مدیریت و رهبری را بهعنوان مهمترین ابزار یک سیستم یاد کرد و افزود: که اگر این موارد خوب اجرا شود خروجی خوبی نیز به دنبال خواهد داشت.
مدیر آموزش و پرورش زابل نیز گفت: با توجه به سال حمایت از کار و سرمایه انسانی باید توجه بیشتری به رشتههای فنی شود زیرا که نیروی انسانی عامل توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هر جامعهای است.
وی ادامه داد: تحصیل در هنرستانها سبب کاهش بیکاری و افزایش امید به زندگی و افزایش در آمد اقتصادی خانوادهها میشود و در سطح کلی سبب افزایش در آمد ملی جامعه خواهد شد.
معزی خواستار هماهنگی بیشتر بین رشتههای مورد نیاز جامعه و بازار کار و بخش صنعتی جامعه شد و خاطرنشان کرد: باید برنامهریزی کنیم که رشتههایی را ایجاد کنیم تا در آینده تحصیلکرده بیکار نداشته باشیم و دانشآموزان حاضر ما منتظر استخدامهای بخش دولتی نباشند و بتوانند در بخش غیردولتی اشتغالزایی کنند.
انتهای پیام/غ20/ض1002