اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان اردبیل:

دهه مهدویت با برنامه‌های پربار فرهنگی حال و هوای متفاوت دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان اردبیل گفت: دهه مهدویت امسال در استان اردبیل با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و معنوی حال و هوای متفاوت دارد.

دهه مهدویت با برنامه‌های پربار فرهنگی حال و هوای متفاوت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام رسول مرادی عصر امروز در نشست تشریحی برنامه‌های نیمه شعبان در اردبیل اظهار داشت: امسال برای اولین بار دهه مهدویت همزمان با سالروز میلاد امام عصر (عج) برگزار می‌شود که برای این ایام برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای از سوی دستگاه‌ها و نهادهای غیردولتی تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: ‌این برنامه‌ها با پشتیبانی ستاد دهه مهدویت از هفتم شعبان شروع می‌شود به طوری که نمایشگاه مشق عشق با محوریت آثار فرهنگی و هنری هنرمندان استان اردبیل با موضوع مهدویت در شهر اردبیل گشایش می‌یابد.

مرادی از برگزاری مسابقات متنوع ورزشی، هنری و وبلاگ‌نویسی همزمان با دهه مهدویت در شهرهای مختلف استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: در این ایام و در پاسداشت میلاد مسعود دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت برنامه مداحی، مرثیه‌سرایی و شعرخوانی با حضور شاعران و منتخبان استان اردبیل و برخی از استان‌های همجوار در بیش از 20 مسجد استان اردبیل برگزار می‌شود.

این مسئول در ادامه به برنامه سخنرانی با محوریت موضوع مهدویت و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه قم اشاره کرد و ادامه داد: سعی کردیم از اساتید برجسته نظیر استاد غرویان، شیخ حسن انصاریان و کرباسچی دعوت کنیم تا با هدف معرفت‌افزایی در حوزه مهدویت سخنرانی خود را در این دهه در مساجد تعیین شده انجام دهند.

وی بیان کرد: حرکت امسال ما در برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های دهه مهدویت به ویژه نیمه شعبان استفاده از ظرفیت مردمی است به گونه‌ای که از تمام هیئت امنای مساجد و محلات خواسته‌ایم تا در فرصت باقی‌مانده نسبت به آذین‌بندی کوچه‌ها و خیابان‌های خود اقدام کنند.

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان اردبیل اضافه کرد: در نیمه شعبان مسابقه بزرگ مهدی موعود نیز در مورد زندگی و غیبت آن حضرت به شکل عمومی برگزار شده و جشن میلاد بزرگی را نیز در همین ارتباط در مرکز استان تدارک دیدیم تا با دعوت از عموم مردم بتوانیم این برنامه را به شکل مناسب اجرایی و عملیاتی کنیم.

مرادی نیمه شعبان را از اعیاد بزرگ مسلمانان با برجستگی‌های خاص توصیف کرد و گفت: امت اسلامی باید با درک درست از موضوع انتظار و مهدویت نیمه شعبان را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد جامعه اسلامی پاس دارند و در این روز با تمام ظرفیت و توان خود بکوشند شخصیت بی‌نظیر امام عصر (عج) را به شکل زیبا و براساس روایت اسلامی تبیین و تشریح کنند.

به گزارش فارس، همچنین به میمنت اعیاد شعبانیه و در سالروز ولادت حضرت عباس (ع) به همت اهالی پیر زرگر اردبیل، حسینیه زیارت عاشورای این محله که به همت اهالی در کمتر از دو ماه احداث شده به بهره‌برداری رسید.

این حسینیه در فضای 210 متر مربع و با صرف هزینه 100 میلیون تومان ساخته شده که می‌توان از رونق‌افزای مراسم میلادیه و عزاداری در مناسبت‌های مختلف باشد که اهالی امیدوار هستند با حضور مردم به ویژه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت این حسینیه حال و هوای متفاوت‌تر داشته باشد.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول