اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بشرویه:

آموزش‌های به‌روز لازمه ارتقای آگاهی دینی مداحان است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بشرویه گفت: با توجه به حساسیت جایگاه مداحان در جامعه، آموزش‌های به‌روز مداحی و روضه‌خوانی، لازمه ارتقای آگاهی دینی و علمی مداحان است.

آموزش‌های به‌روز لازمه ارتقای آگاهی دینی مداحان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام رضا بهشتی‌‌فر عصر امروز در دوره آموزشی تخصصی مداحان شهرستان بشرویه اظهار کرد: مداحی اهل بیت (ع) بالاترین افتخار و مقام است و نزد خدا ارزش والایی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت ساماندهی مداحان پس از تشکیل کانون مداحان در شهرستان بشرویه، در طول سال آموزش‌هایی به منظور غنی‌سازی، به‌روز شدن اطلاعات و افزایش آگاهی‌های دینی و علمی مداحان ارائه شده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با بیان اینکه بیش از 85 نفر از مداحان شهرستان عضو این کانون در کلاس‌های مداحی، روضه‌خوانی و مقتل‌خوانی شرکت می‌کنند، افزود: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، افزایش سطح معلومات تخصصی مداحان، آشنایی با کتب معتبر و معرفی کتب نامعتبر در مقتل و پرهیز از روایاتی که سند ضعیفی دارند، است.

بهشتی‌فر تصریح کرد: در این دوره آموزش تخصصی که با حضور 40 نفر از مداحان شهرستان تشکیل می‌شود، مداحان با تاریخ تحلیلی اسلام، مقتل و مقتل‌خوانی، سبک‌های مداحی، آسیب‌شناسی فرهنگ عزاداری، احکام و اخلاق مداحی آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: در پایان دوره‌های تخصصی مداحی برای افرادی  که به طور مستمر در این دوره‌ها شرکت داشته باشند کارت معتبر مداحی صادر می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با اشاره به اینکه جایگاه مداحان حساس بوده و خطرات و آسیب‌های زیادی متوجه مداحان است، یادآور شد: مداحان برای اینکه در امر مداحی دچار غلو نشوند باید از آگاهی دینی و علمی برخوردار بوده تا آسیب‌ها را بشناسند و درصدد رفع آن‌ها برآیند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه مداحان در نشر معارف و فضائل خاندان پیامبر (ص) و تعالیم فرهنگی اهل بیت (ع) وظیفه خطیری دارند، گفت: آن چیزی که می‌تواند برای یک مداح مؤثر باشد تهذیب و خودسازی است.

ابوالفضل نوفرستی افزود: مداحی در معرض آسیب و تحریف واقعیت‌های زندگی ائمه اطهار (ع) قرار دارد که مقابله با این تحریفات باید با شیب ملایمی از جانب مداحان باشد و به مردم سرایت نکند تا اعتقادات مردم دچار آسیب نشود.

وی کار مداح را استفاده از شعر، صدا و هنر دانست و عنوان کرد: در امر مقدس مداحی، مداح باید  ویژگی‌های اعتماد به نفس بالا، اخلاص، تواضع، سخاوت، وقت‌شناسی، انتقاد‌پذیری و خوش‌قولی را رعایت کند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی انجام طهارت و ادای فرایض، رعایت ظاهر اسلامی، هماهنگی اعمال با گفتار، رعایت حالات فیزیکی بدن، تکرار و تمرین، عدم استفاده از الفاظ جدید، کنترل مجلس، خلاقیت و عدم تقلید، هنر ارتباط برقرار کردن و هنر تسخیر حاضران را از دیگر ویژگی‌های مداح برشمرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول