اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌استاندار خراسان‌شمالی:

مدیران کم‌کار در جذب اعتبارات خودشان کنار بروند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی اعلام کرد: مدیرانی که تا 31 تیرماه جاری نتوانسته اعتبارات دستگاه خود را جذب کنند، خودشان کنار بروند.

مدیران کم‌کار در جذب اعتبارات خودشان کنار بروند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز گفت: اگر مدیر‌کلی نمی‌تواند تا 31 تیرماه اعتبارات دستگاه خود را جذب کند، بهتر است خودش کنار برود.

وی نسبت به جذب‌نشدن اعتبارات برخی از دستگاه‌های این استان انتقاد کرد و گفت: این دستگاه‌ها در فرصت باقیمانده نسبت به جذب اعتبارات سال 90 اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه  را با 10 درصد کم‌ترین میزان جذب بین دستگاه‌های استان عنوان کرد و افزود: براساس گزارش خزانه استان، میزان جذب ضعیف بوده و باید در این زمینه تدبیر شود.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی، همچنین شهرداری بجنورد، امور مالیاتی، کار و امور اجتماعی را از دستگاه‌هایی برشمرد که کم‌ترین ضریب جذب را داشته‌اند.

وی در ادامه همچنین اعتبارات مصوب خراسان‌شمالی برای سال 91 را افزون بر 137 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: دستگاه‌ها برای جذب این اعتبار از هم‌اکنون فعال شده و تلاش کنند تا این سه ماه تأخیر در هزینه‌کرد بودجه جبران شود.

استاندار خراسان‌شمالی در عین حال هرگونه تغییر در این اعتبارات را رد نکرد و افزود: اگر دستگاه‌ها در میزان جذب خوب عمل نکنند، علاوه بر اینکه فرصت جذب از استان گرفته شده قطعاً در این زمینه تنبیه هم می‌شوند.

استاندار خراسان‌شمالی همچنین اولویت هزینه‌کرد اعتبارات برای دستگاه‌ها را پروژه‌های نیمه‌تمام، مصوبات سفر، مهر ماندگار و اقتصاد جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: دستگاه‌ها از تعریف پروژه جدید پرهیز و بیشتر به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بپردازند.

استاندار خراسان‌شمالی در ادامه خواستار پیگیری جدی دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات ملی در این استان به منظور اجرای طرح‌ها شد.

وی تصریح کرد: از مجموع اعتبارات تنها حدود 17 درصد اعتبارات در اختیار استان قرار داشته و بقیه اعتبارات در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری قرار دارد.

شفقت با بیان اینکه برای جذب اعتبارات سهم خراسان‌شمالی از اعتبارات ملی ادارات‌کل مثل آموزش و پرورش، صنایع و معادن، جهاد کشاورزی، باید نماینده و مسئول پیگیری مشخص کنند، یادآور شد: علاوه بر پیگیری سهم اعتبارات خراسان‌شمالی از محل اعتبارات ملی، باید پیگیری لازم ازپروژه‌های نیازمند مجوز ماده 215، نیز صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای نظارت بر میزان جذب اعتبارات از محل اعتبارات ملی، موضوع به صورت ویژه پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: اختصاص اعتبارات از محل منابع ملی به استان باعث رشد و توسعه هر چه بیشتر خراسان‌شمالی و ارتقای شاخص‌های توسعه می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول