اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی خبر داد

برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی حفظ قرآن در اراک

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی حفظ قرآن کریم در اراک خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی حفظ قرآن در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ذوالفقاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دوره آموزشی ویژه مربیان خانه‌های نور کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی با بیان اینکه این طرح هم‌اکنون در حال اجراست تصریح کرد: این دوره به مدت 172 ساعت آموزشی با محتوای روش‌ تدریس حفظ، فنون معلمی، ترتیل‌خوانی، روانشناسی حفظ، مفاهیم قرآن ویژه اعضاء و مسئولین کانون‌‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی همچنین از اجرای طرح تلاوت نور خبر داد و بیان داشت: در این طرح روزانه یک صفحه از قرآن بعد از نماز مغرب و عشاء توسط قاریان در مساجد استان تلاوت می‌شود که هدف از برگزاری این طرح انس با قرآن کریم و بهره‌مندی از مفاهیم این کتاب آسمانی است.

ذوالفقاری گفت: حدود 450 مسجد در استان تحت نظارت کانون‌های فرهنگی مساجد مجری این طرح هستند که با اهدای قرآن و تابلوی طرح از سوی این دبیرخانه یاری و مساعدت می‌شوند.

ذوالفقاری از اجرای طرح قرآنی سی ‌روز سی ‌نور خبر داد و اظهار کرد: این طرح که به نام سی روز سی نور نامگذاری شده در ماه مبارک رمضان از سوی کانون‌های فرهنگی مساجد در سطح شهر اراک به صورت منطقه‌ای در 10 باب از مساجد سرشار از جمعیت نمازگزار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تبلیغ و ترویج فرهنگ تلاوت قرآن به صورت زنده در صحن مسجد،رونق‌ بخشیدن به نماز جماعت و برنامه‌های دیگر مساجد به وسیله اجرای طرح در صحن مسجد، استفاده از قاریان برتر در راستای آموزش صحیح روان‌خوانی و روخوانی و... از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی همچنین از اجرای طرح هر روز با قرآن با هدف مهارت در ترجمه قرآن، آشنایی با قواعد کاربردی دستور عربی، آشنایی با کلمات پرکاربرد و انس بیشتر با قرآن خبر داد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول