اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی:

امن کردن خانه و مدرسه بهترین راه پیش‌گیری از اعتیاد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی گفت: بهترین راه برای اینکه بتوانیم از اعتیاد جلوگیری کنیم این است که دو خانه اصلی جوان یعنی خانه و مدرسه را به مکان‌هایی امن تبدیل کنیم.

امن کردن خانه و مدرسه بهترین راه پیش‌گیری از اعتیاد است

سیدوحید موسویان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: وقتی نهاد خانواده را تقویت و آن را آسیب‌ناپذیر کرده و جوانان را با قدرت و توانمندی از لحاظ روحی وارد اجتماع کنیم بسیاری از آسیب‌ها آنها را تهدید نمی‌کند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی نیز باید توسعه پیدا کنند و در این میان از یک منظر خیلی باید کار کنیم و آن تشکیل تشکل‌های مردمی همراه با اساتید و مربیان آموزش دیده که جوانان آنها را بپذیرند تا توانمندسازی افراد و در نهایت پیش‌گیری از بیماری اعتیاد اتفاق بیفتد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به نقش بسیار اساسی رسانه‌ها در برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: بسیاری از اوقات آموزش مستقیم جواب نمی‌دهد و این وظیفه رسانه‌های ملی است که با استفاده از تکنیک‌های آموزش غیر مستقیم در رسانه‌ها، این فرهنگ‌سازی را در جامعه ایجاد کنند.

موسویان با اشاره به این مطلب که آموزش برای مقوله اعتیاد مخصوصاً در گروه سنی جوانان کار آسانی نیست، تاکید کرد: باید برنامه‌ها عمیق‌تر و وسیع‌تر باشند و هوشمندانه‌تر عمل کنند و این موضوع نیز باید در نظر گرفته‌ شود که برای همه نمی‌توان از یک مدل آموزشی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری اعتیاد علل مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل که به ویژه در جوانان سبب تمایل به سمت اعتیاد است نداشتن رشد و تربیت اسلامی و مکتبی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان خراسان‌رضوی ادامه داد: دومین عامل از نظر اهمیت در این مورد نداشتن خانواده‌ای اصیل و سالم که بتواند فضای مناسب را برای جوانان آماده کند.

موسویان ادامه داد: عوامل دیگری نیز مانند کشش‌ها و مقتضیات سن جوانی، فشارهای اقتصادی زندگی شبه غربی و شهرنشینی، وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه و گروه هم‌سالان و طراحی حملات از سوی دشمن برای آلوده کردن نسل جوان ما و غیره در گسترش این بیماری دخیل هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم گرایش به سمت اعتیاد بیکاری جوانان و نوجوانان است، اظهار کرد: در فصل تابستان با توجه به وجود اوقات فراغت باید بستر برای غنی کردن این اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان فراهم شود.

وی ادامه داد: سرگرمی‌ها باید دارای سه مشخصه اصلی شامل نشاط‌بخشی، هدفمندسازی و هدف‌گذاری و مهارت‌آموزی باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی افزود: در این راستا می‌توان علاوه بر استفاده از روش سنتی در خانواده‌ها که همان سر کار فرستادن جوانان در ساعات بیکاری است از کارگاه‌های برگزار شده در شهر مشهد برای جوانان و هم‌چنین کانون‌های متعدد فرهنگی، ورزشی در مساجد و یا دیگر مراکز استفاده کنند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول