اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

طلاق، اعتیاد و سرقت مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان مرکزی طلاق، اعتیاد و سرقت را از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد.

طلاق، اعتیاد و سرقت مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری ظهر امروز در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: شورای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی بر اساس جامعه آماری و واقعیت‌های عینی جامعه 10 شاخص از آسیب‌های مهم استان را آمارگیری کرده که طلاق، اعتیاد و سرقت مهمترین این آسیب‌ها هستند.

وی تصریح کرد: شناسایی علل وقوع این آسیب‌ها در دستور کار قرار گرفته که امید می‌رود با شناسایی این آسیب‌ها و برنامه‌ریزی صحیح شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اجرای طرح کاهش و پیشگیری از طلاق در شهرستان اراک را از برنامه‌های مهم استان در راستای کاهش آسیب‌ها عنوان کرد و بیان داشت: به منظور اجرای این طرح وظایف متعددی بر عهده دستگاه‌ها گذاشته شده که امید می‌رود با اجرایی شدن این وظایف شاهد تحقق کاهش طلاق در اراک باشیم.

مظفری تاکید کرد: به منظور مقابله با پدیده شوم اعتیاد و حرکت به سمت کاهش آمار معتادان در استان کار تدوین سند برنامه کاهش اعتیاد و مواد مخدر با تشکیل کمیته‌های کارشناسی در دست اجراست.

وی عدم رعایت حجاب و عفاف را در افزایش آسیب‌ها تاثیرگذار دانست و افزود: نهادینه کردن عفاف و حجاب به عنوان یکی از موضوعات اولویت‌دار شورای پیشگیری از وقوع جرایم است که با جدیت دنبال خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: توزیع عادلانه ثبت اسناد مسکن مهر در بین دفاتر اسناد رسمی یکی از مسایل مهم در مورد مسکن مهر به شمار می‌رود که نیاز به سیاستگذاری استانی دارد که این مهم از موضوعاتی است که در دستور کار شورای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی استان قرار گرفته است.

ابوالقاسم نصر‌اللهی با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر دولت توانست برای خانه‌دار کردن مردم و نیازمندان واقعی مسکن گام اساسی و مطمئن بردارد اظهار داشت: طرح مسکن مهر نه تنها نیاز خانواده‌ها را به مسکن رفع کرد بلکه در اشتغالزایی مردم و تنظیم نرخ مسکن نیز نقش مؤثری ایفا کرد.

سعید فرخی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی نیز گفت: تخلفات ساختمانی یکی از عمده‌ترین تخلفات در حوزه شهرداری است که بر اساس ماده 32 آیین‌نامه شهرداری‌ها به شهرداری‌ها اجازه داده شده که جرایم متخلفان ساختمانی را حداکثر تا سه سال تقسیط کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول