اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حقوقی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی:

تولد توله‌های شیر و خرس در باغ وحش مشهد تایید نشد

خبرگزاری فارس: مسئول امور حقوقی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی از تایید نشدن تولد توله‌های خرس و شیر در باغ وحش مشهد به دلیل بررسی شواهد ظاهری آنها خبر داد.

تولد توله‌های شیر و خرس در باغ وحش مشهد تایید نشد

ذکریا رستمیان امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس مشهد اظهار کرد: در پی مشاهده تعداد چهار قلاده توله شیر و دو قلاده توله خرس در حوزه‌های سکونتی شهر مقدس مشهد، بنا به دستور بازپرس ویژه رسیدگی به جرایم زیست‌محیطی در مجتمع قضایی شهید کامیاب، از مسببان امر در حضور یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی و نیروهای انتظامی شهر مقدس مشهد بازجویی به‌ عمل آمد.

وی گفت: در مراحل ابتدایی متولیان باغ وحش ضمن تایید تعلق گونه‌های وحشی مشاهده شده در سطح شهر به باغ وحش وکیل‌آباد مشهد، مراقبت‌های ویژه از این توله‌ها را همراه با مسئولیت نگه‌داری به عهده مسئول فنی مؤسسه واگذار کردند و مقصر اصلی این اتفاق را مسئول فنی باغ وحش وکیل‌آباد دانستند.

وی با اشاره به اینکه مسئول فنی باغ وحش وکیل‌آباد مسئولیت سهل‌انگاری درباره نگهداری این حیوانات را قبول کرده است، بیان داشت: فرد مذکور به زاد و ولد توله‌های شیر در باغ وحش و توله‌های خرس با استفاده از مولد موجود و در اختیار سیرکی که اکنون در شهر مشهد غیر فعال است، اعتراف کرد.

رستمیان با بیان اینکه صحت این مسئله نیز در تردید بود، افزود: اما متولیان سیرک در بازجویی‌ها، ادعای مدیر فنی باغ وحش را تایید نکردند.

وی تاکید کرد: کارشناسان حوزه محیط زیست با توجه به شکل ظاهری توله‌ها، آنان را حاصل از مولدین معرفی شده در باغ وحش وکیل‌آباد و گونه‌های مربوط به صاحب سیرک نمی‌دانند.

رستمیان در پاسخ به این سؤال که آیا امکان ورود قاچاق این گونه به کشور وجود دارد، بیان کرد: این گونه متعلق به باغ وحش وکیل‌آباد مشهد است اما در خصوص اینکه از کجا به باغ وحش منتقل شده بررسی‌های کارشناسی برای روشن شدن مسائل مطروحه در حال انجام است.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول