اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان:

شکارچیان از شکار حیوانات در شرایط بحرانی خودداری کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کردستان با اشاره به بارش سنگین برف و خروج حیوانات از زیستگاه‌های جانوری، گفت: شکارچیان باید در چنین شرایطی از شکار حیوانات خودداری کنند.

شکارچیان از شکار حیوانات در شرایط بحرانی خودداری کنند

ناصح قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بارش برف و سرمای زیاد در چند روز اخیر موجب شده است تا بسیاری از حیوانات و پرندگان به دلیل کمبود علوفه در طبیعت زیستگاه خود را ترک و به مکان‌های امن حومه شهرها پناه آورند.

وی خاطرنشان کرد: کمبود مواد غذایی در چنین شرایطی حیوانات را تهدید می‌کند و آنها موجب روی‌آوری به حاشیه شهرها و روستاها شده‌اند که مردم باید از شکار آنها خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کردستان تصریح کرد: حمایت مردم استان در زمینه حفاظت از حیوانات تا پایان فصل سرما و بهبود شرایط فعلی بسیار مهم و حیاتی است.

قادری اضافه کرد: برای جلوگیری از نابودی حیات وحش، مشاهده هرگونه شکار در این مدت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

وی از مردم استان خواست به محض مشاهده هرگونه سوء استفاده از این فضا و موقعیت به ماموران و ادارات حفاظت محیط زیست استان و شهرستان اعلام کنند تا سریعا اقدامات لازم برای مهار این موضوع انجام شود.

قادری در پایان بیان داشت: مردم کردستان طی سنوات گذشته به ویژه در شرایط این چنینی همواره همکاری خوبی با محیط زیست داشته‌اند و انتظار می‌رود که این بار نیز مشارکت خوبی در این بخش داشته باشند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول