اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی العالمیه:

نظام فکری و معرفتی اسلام به دنیا معرفی شود

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: فرهیختگان و نظریه‌پردازان مسلمان باید الگوی نظام صحیح فکری و معرفتی اسلامی را تبیین و به مردم منطقه و جهان معرفی کنند.

نظام فکری و معرفتی اسلام به دنیا معرفی شود

حجت‌الاسلام مجید حکیم‌اللهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: انقلاب اسلامی پدیده‌ای عظیم و موجی بزرگ در سراسر جهان به وجود آورد و چنانچه دستگاه استکباری غرب و نیز شیوخ مرتجع خلیج فارس با این پدیده مبارک در نمی‌آویختند، انقلاب اسلامی امروز بر همه کشورها حاکم شده و نظام‌های دیکتاتوری از بین می‌رفت.

معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی با بیان اینکه موج انقلاب موجب حرکت جوامع اسلامی شد بیان داشت: هیچ حرکتی تا قبل از انقلاب اسلامی، به نام دین آغاز نشده و دین‌باوران، آیین و دیانت خود را مخفی می‌کردند.

وی گفت: علمای جامعه‌شناس بر این عقیده بودند که دین نقشی در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نداشته و تنها امری شخصی میان بنده و خدای اوست اما انقلاب اسلامی موجب تغییر نظریه جامعه‌شناسان شد و آنها نقش بارزی در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به دین نسبت دادند.

حکیم‌اللهی با اشاره به شرمساری جوانان تا پیش از انقلاب به دلیل دین‌مدار بودن ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب افتخار مسلمانان به دین و آیین خود شد و علاوه بر این، خودباوری تمام پیروان ادیان ابراهیمی را در پی داشت.

معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی با بیان اینکه هیچ یک از حرکت‌های مردمی در ملل مختلف تا پیش از انقلاب به نام دین صورت نمی‌گرفت عنوان داشت: پدیده انقلاب موجب شد بیشتر این حرکت‌ها در قلمروهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی رنگ دینی به خود بگیرند زیرا ملت‌ها دریافتند محرک اصلی برای حرکت‌های اجتماعی، باورهای دینی است.

وی انقلاب اسلامی را حرکتی نوین دانست و افزود: دلیل این امر حرکت برخلاف جریان بود اما مقابله با آن روزبه‌روز ضعیف‌تر شده و موج انقلاب، پدیده جدیدی را در کشورهای اسلامی به وجود آورد که از تونس آغاز شد و هنوز ادامه دارد و ما بر این باوریم که پدیده حاضر، ادامه همان موج انقلاب اسلامی است که مدتی مهار شده بود اما توان مقابله با آن از بین رفته است.

حکیم‌اللهی خاطر نشان کرد: هر کس به تناسب خویش نامی برای این پدیده جدید که ما آن را بیداری اسلامی می‌نامیم انتخاب کرد و با به وجود آمدن آن، مردم به دین بازگشتند ضمن اینکه در حال حاضر ملت‌های بیدار شده به دنبال الگویی برای مدیریت و تأمین دنیا و آخرت خویش هستند.

معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی با بیان اینکه بازگشت به دین توسط نظام سلطه شناخته شده است گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته پیش از بیداری اسلامی، 75 درصد مردم تونس خواهان اسلام نبودند اما پس از این پدیده، 80 درصد مردم اسلام را قبول داشتند و این امر نشان‌دهنده بیدار شدن وجدان خفته آنهاست.

وی منشأ اعزام افراد برای عملیات انتحاری در افغانستان و عراق را عربستان سعودی دانست و تصریح کرد: امروز در برخی کشورهای عربی، پادگان‌هایی برای تربیت تروریست و گسترش افراطی‌گری برپا شده و مربیان غربی به آموزش آنها مشغول هستند اما به ظاهر با نظام سلفی‌گری و طالبانیسم و نیز گروه القاعده مخالفت می‌کنند.

حکیم‌اللهی با بیان اینکه رویکرد دوم غرب برای مقابله با دین ارائه نظام لیبرالیسم اسلامی است ابراز کرد: نماد این مسئله ترکیه است و امروز حتی بخشی از جریان اخوان‌المسلمین نیز این کشور را به عنوان الگوی نظام اسلامی معرفی می‌کنند.

معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی با اشاره به افراط و تفریط‌های صورت گرفته گفت: خلأ یک نظام فکری و دینی که حاکم بر مدیریت جهانی باشد در این میان وجود دارد و امروز بر تمام علما، فرهیختگان و نظریه‌پردازان است که الگوی نظام صحیح فکری و معرفتی اسلامی را تبیین و به مردم معرفی کنند.

وی با بیان اینکه غرب اسلام افراطی‌گری و لیبرالی را به مردم جهان معرفی کرده است عنوان داشت: همه ما باید اسلام ناب محمدی را تبیین کرده و به جوامع بشری ارائه دهیم.

حکیم‌اللهی جامعة‌المصطفی العالمیة را نهادی علمی و حوزوی دانست و افزود: این نهاد نیز بر اساس رسالت خویش برای معرفی اسلام اصیل گام‌های مهمی برداشته و اقدامات فراوانی صورت داده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول