اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور مدیرکل آب و فاضلاب استان یزد

کلنگ احداث مخزن 5 هزار مترمکعبی آب شرب بافق به زمین خورد

خبرگزاری فارس: با حضور مدیرکل آب و فاضلاب استان یزد، کلنگ احداث مخزن 5 هزار مترمکعبی آب شرب بافق به زمین خورد.

کلنگ احداث مخزن 5 هزار مترمکعبی آب شرب بافق به زمین خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، علی اسلامی پیش‌ازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی منبع ذخیره آب شرب بافق اظهار داشت: شهرستان بافق یکی از شهرستانهای استان است که از لحاظ آب شرب کمبود دارد.

وی با اشاره 16 هزار مشترک آب شرب بافق و احداث مخازن ذخیره آب در این شهرستان عنوان کرد: به منظور پایداری و مدیریت آب شهر نیاز به ساخت مخازن ذخیره آب داریم که با توجه به سرانه یک مترمکعبی برای هر مشترک در بافق به 34 هزار مترمکعب مخزن نیاز داریم.

مدیرکل آب و فاضلاب استان یزد با تاکید بر ساخت مخزن 5 هزار مترمکعبی در بافق افزود: با احداث به موقع و سریع، سرانه مخزن در شهرستان بافق به 23 هزار مترمکعب می‌رسد که با توجه به 16 هزار مشترک، کمبود 10 هزار مترمکعب مخزن دیگر در این شهرستان برای تامین آب شرب مردم احساس می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: این مخزن با ظرفیت 5 هزار مترمکعب با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 300 میلیون ریال با هدف ذخیره آب شرب مردم در مواقع ضروری به مدت 9 ماه به صورت سازه بتنی ساخته خواهد شد.

وی استان یزد را یکی از معدود استان‌های کشور از لحاظ داشتن سد و رودخانه دائم دانست و گفت: در استان یزد با توجه به کمبود آب شرب همچنین استفاده صنعت از آبهای زیرزمینی می‌طلبد کمبود آب مورد نیاز را از طریق خطوط انتقال آب خارج استان تامین کنیم.

اسلامی همچنین با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهری در بافق یادآور شد: طرح فاضلاب شهری بافق و مهریز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال جاری مطالعه این طرح به پایان برسد.

وی همچنین تاخیر راه‌اندازی و اجرای طرح فاضلاب شهری در بافق را هزینه بالای این طرح اعلام کرد و گفت: طرح فاضلاب شهری بافق اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال نیاز دارد که با پیگیری مسئولان و موافقت مسئولان شهرستان بافق امیدواریم این طرح سریعتر به مرحله اجرا درآید.

در ادامه سفر مدیرکل آب و فاضلاب استان یزد به بافق خط انتقال آب مسکن مهر و تقویت فشار شهرستان بافق نیز کلنگ‌زنی شد.

علی اسلامی در حاشیه این مراسم گفت: این خط انتقال با هدف تامین آب شرب مسکن مهر به طول سه کیلومتر و از جنس GRP با قطر 400 و 500 میلی‌متر است.

وی اعتبار این طرح را 3 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات خشکسالی استان یزد تامین شده است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول