اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استانهای مرکزی کشور

آزمون دوره تربیت مربی قرآن کودکان در ابرکوه برگزار شد

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در استان های مرکزی کشور و با حضور 256 شرکت کننده، آزمون ورودی دوره تربیت مربی کودکان سه تا شش سال در ابرکوه برگزار شد.

آزمون دوره تربیت مربی قرآن کودکان در ابرکوه برگزار شد

رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) ابرکوه در حاشیه برگزاری این آزمون در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و تربیت نیروی انسانی متخصص برای تصدی دوره‌های آموزشی کودکان سه تا شش سال، آزمون ورودی دوره تربیت مربی کودکان برای نخستین بار در استان‌های مرکزی کشور شامل یزد، فارس و اصفهان در ابرکوه برگزار شد.

مجتبی عزیزی افزود: همه افرادی که حد نصاب نمره 70 از 100 را کسب کرده باشند، می‌توانند در مرحله بعدی آزمون که شامل روانخوانی و مصاحبه تخصصی است، شرکت کنند.

وی یادآور شد: این دوره با همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و با حضور اساتید ممتاز و برجسته کشوری به مدت 120 ساعت برگزار می‌شود که 48 ساعت آن حضوری و 72 ساعت آن غیرحضوری است.

عزیزی عنوان کرد: این دوره در تابستان سال جاری در بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه به عنوان بزرگترین مجتمع قرآنی کشور برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مربیان مهدهای کودک، معلمان آموزش و پرورش، نخبگان قرآنی، طلاب علوم دینی، فارغ‌التحصیلان رشته های علوم قرآنی، علوم تربیتی و سایر رشته های مرتبط و حافظانی که توفیق حفظ بیش از 10 جزء را کسب کرده اند، عمده‌ترین افراد شرکت‌کننده در این آزمون هستند.

عزیزی سطح استقبال شرکت‌کنندگان در آزمون را با توجه به جمعیت شهرستان بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: تحصیلات شرکت‌کنندگان در این آزمون 76 درصد با مدرک لیسانس، 16 درصد با مدرک کارشناسی ارشد و حوزوی و هشت درصد دیپلم بود و میانگین سنی داوطلبان 26 سال، کمترین سن آزمون‌دهنده 21 سال و مسن‌ترین فرد شرکت‌کننده در آزمون شخصی 49 ساله با مدرک کارشناسی بوده است.

وی عنوان کرد: ضمن اینکه متقاضیان غیربومی از سایر نقاط استان های یزد، فارس، خراسان جنوبی، خوزستان و ... در این آزمون حضور داشتند.

عزیزی یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی به مدت 75 دقیقه با هم به رقابت پرداختند و در این مدت به 40 سئوال شامل 30 سئوال تستی و 10 سئوال تشریحی طرح شده از کتاب جلدهای اول تا ششم ترجمه و مفاهیم پاسخ دادند.

امام جمعه ابرکوه نیز از این آزمون بازدید کرد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول