اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان یزد

دوره تربیت مربی قرآن کودکان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه از برگزاری نخستین دوره تربیت مربی قرآن کودکان در استان یزد خبر داد.

دوره تربیت مربی قرآن کودکان برگزار می‌شود

مجتبی عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه با بیان اینکه برای نخستین بار دوره تربیت مربی قرآن سه تا شش سال در ابرکوه برگزار می‌شود، اظهار داشت: یکی از نیازها و اصول مهم و راهبردی، ارتقاء سطح دانش و مهارت مربیان در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی قرآن به کودکان خردسال است.

وی افزود: مربیان قرآنی توانمند باید با مهارت‌های مختلف قرآن آشنا باشند سپس در این عرصه وارد شوند و هدف این بنیاد به عنوان بزرگترین موسسه قرآنی کشور همین مسئله است.

عزیزی یادآور شد: این بنیاد با همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، این دوره را پس از برگزاری آزمون ورودی و مصاحبه به مدت 120 ساعت با حضور اساتید کشوری ویژه مربیان و فعالان قرآنی سطح استان یزد و استان‌های هم‌جوار برگزار می‌کند.

وی همچنین از متقاضیان شرکت در این کلاس‌ها خواست تا پایان 24 خردادماه با مراجعه یا تماس با این بنیاد برای شرکت در آزمون ورودی ثبت‌نام کنند.

عزیزی همچنین با بیان برخی از شرایط شرکت‌کنندگان در این آزمون اظهار داشت: داشتن حداقل سن 20 سال سن و حداکثر 35 سال یکی از این شروط است اما معلمان آموزش و پرورش و مربیان مهدهای کودک با ارائه نامه کتبی از ارگان‌های مربوطه (آموزش و پرورش و بهزیستی) مشمول بند حداکثر سنی نمی‌شوند.

وی افزود: داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در همه رشته‌های دانشگاهی یا سطح یک حوزوی نیز از دیگر شروط است ضمن آن که رشته‌های تحصیلی مرتبط از قبیل روانشناسی، علوم تربیتی، علوم قرآنی، الهیات، کودکیاری، آموزش ابتدایی و… در اولویت پذیرش هستند و فعالان قرآنی مستعد و توانمند در حوزه قرآن و عترت با سابقه فعالیت حداقل پنج سال فعالیت مستمر، محفوظات حداقل پنج جزء و دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و یا دیپلم در صورت داشتن سایر شرایط و به تشخیص موسسه مجری، امکان حضور در این دوره را خواهند داشت و حافظان قرآن با حداقل حفظ پنج جزء از امتیار ویژه بهره‌مند خواهند شد.

عزیزی افزود: آزمون ورودی شامل روانخوانی قرآن (شفاهی)،ترجمه و مفاهیم قرآن (کتبی) در حد کتاب‌های ترجمه و مفاهیم جلد یک تا شش تالیف "مسعود وکیل" است و نمره قبولی در آزمون ورودی حداقل 80 از 100 است.

وی زمان برگزاری آزمون کتبی را ساعت 9 صبح روز جمعه 26 خردادماه و محل برگزاری را نیز سالن معلم شهرستان ابرکوه اعلام کرد.

بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه بزرگترین مجتمع قرآنی کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول