اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

300 مرکز تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان را غنی می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 300 مرکز تابستانی ایام فراغت دانش‌آموزان و نسل آینده را غنی و پر‌بار می‌کند.

300 مرکز تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان را غنی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در ایام تعطیلات مدارس که فصل برنامه‌ریزی برای آموزش و پرورش است ما موضوع ایام فراغت دانش‌آموزان را غنیمت شمرده و برای آنها برنامه‌ریزی منسجم و منظمی را انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما به عنوان یک عضوی از ستاد فراغت استان سعی داریم در کنار سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی‌ها را به سمتی سوق دهیم تا نسل آینده بیشترین بهره‌مندی را از این ایام داشته باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد؛‌ حجم برنامه‌ها و کیفیت و اجرای دقیق برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان در 19 منطقه و ناحیه استان اردبیل به قدری مطلوب و قابل استفاده بوده که در کشور، استان اردبیل رتبه ممتاز را به دست آورده است و از دستگاه آموزش و پرورش در این زمینه تجلیل و تقدیر شده است.

محمود‌زاده بیان داشت: اوقات فراغت کار جمعی و نیازمند کار همگانی است که هم به شکل سخت‌افزاری و هم نرم افزاری باید نگاهی درست و واقع‌بینانه به آن داشته باشیم.

این مسئول از تدوین 37 برنامه عملیاتی در 300 مرکز تابستانی خبر داد و افزود: 120 هزار دانش‌آموز در این برنامه‌های تدارک دیده شده از اول تیرماه تا شهریورماه در سه مقطع تحصیلی حضور یافته و از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو ستاد ساماندهی امور جوانان ادامه داد:‌ 300 مرکز در قالب هشت عنوان اعم از برنامه‌ها را در مدارس قرآنی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، اردوگاه‌ها، کانون ورزشی، پژوهش‌سراها، پایگاه‌های بسیج، هنرستان‌ها و مدارس اجرایی می‌شود.

محمود‌زاده گفت: ‌این برنامه‌ها در سه عنوان تدارک دیده شده است تا دانش‌آموزان از فرصت تابستان بهره لازم را ببرند.

وی یکی از این عناوین را اردوهای طرح هجرت سه با مشارکت بسیج دانش‌آموزی و سازندگی با شرکت دانش‌آموزان و فرهنگیان با هدف مرمت،‌بهسازی، زیباسازی و شاداب‌سازی فضاهای آموزشی انجام می‌شود که هدف اصلی آن محرومیت‌زدایی در مدارس با مشارکت دانش‌آموزان و معلمان است. مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: در این ارتباط 20 درصد اعتبار تعمیرات مدارس در اختیار مدارس قرار گرفته است تا در قالب اجرای طرح سازندگی بسیج با مشارکت دانش‌آموزان صرف بهسازی و آماده‌سازی مدارس مناطق و نواحی مختلف شود.

وی این فرصت را استثنایی‌ترین بستر مهیا شده برای آماده‌سازی مدارس در آستانه سال تحصیلی توصیف و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اینکه یکی از بندهای سند تحول بنیادین به نام استقرار نظام جدید آموزشی شکل اجرایی و عملیاتی می‌گیرد فضاسازی مناسب مدارس می‌تواند در اجرایی کردن این طرح موثر و کار‌آمد باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل یکی دیگر از محوریت فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان را اجرای کارورزی و کار‌آموزی برای دانش‌آموزان و هنرجویان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش توصیف کرد و افزود: با هدف آشنایی هنر‌جویان با فضا و محیط کار این طرح با همکاری دستگاه‌های مختلف ذیربط انجام می‌شود تا دانش‌آموزان در فصل تابستان و ایام فراغت خود بتوانند با مهارت‌آموزی توانمند شوند.

محمودزاده از تدارک 37 برنامه در موضوعات مختلف قرانی، فرهنگی، هنری و مهارتی و ورزشی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها که متناسب با علایق و سلایق دانش‌آموزان و دوره‌های سنی تحصیلی است می‌تواند تابستان پر‌شور و نشاطی را برای جوانان و نوجوانان ما رقم بزند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ‌مدیران مجموعه‌های آموزشی و تربیتی باید سعی کنند کیفیت اجرای طرح‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت به قدری غنی و پر‌بار باشد تا با کمترین نقص اهداف موردنظر تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول