اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور:

80 درصد مواد مخدر از افغانستان وارد کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه تولید مواد مخدر در افغانستان نسبت به گذشته 40 برابر شده است، گفت: 80 درصد مواد مخدر از افغانستان وارد کشور می‌شود.

80 درصد مواد مخدر از افغانستان وارد کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی عبداللهی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آگاه‌سازی از آثار سوء مصرف مواد مخدر به جوانان نیازمند عزم همگانی است.

معاون وزیر کشور ابراز داشت: وجود 3 هزار و 500 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر نشان از توجه جمهوری اسلامی به صیانت از سلامت جوانان دارد.

وی گفت: در راه مبارزه با مواد مخدر علاوه بر شهدای والامقام، 11 هزار نفر از جوانان این سرزمین نیز به مقام جانبازی نایل گشته‌اند.

عبداللهی افزود: 80 تا 90 درصد مواد مخدر وارده به کشور از افغانستان وارد می‌شود که با تلاش گسترده به مقابله با صادرات مواد مخدر از افغانستان در گوشه و کنار مرز پرداخته‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد مبارزه با مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمینه ساختارهای تشکیلاتی مبارزه با مواد مخدر، انسداد مرزها و سیستم‌های الکترونیکی کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با ورود ناتو و نیروهای آمریکایی و افغانستان قرار شد تولیدات مواد مخدر در این کشور متوقف شود که این ادعای آن‌ها نیز مانند سایر ادعاهایشان تحقق نیافت.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: در حال حاضر تولید مواد مخدر در افغانستان 40 برابر نسبت به گذشته افزایش داشته که برای کشورهای همسایه افغانستان یک تهدید و خطر به حساب می‌آید.

وی گفت: مواد مخدر یک مشکل جهانی است اما جوامع بین‌المللی هیچ کمک جدی در این امر نکرده و تنها به شعار بسنده کرده‌اند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: با دلاورمردی‌های مرزبانان و ماموران مبارزه با مواد مخدر ایران مسیر ترانزیتی که سال‌های متمادی حمل مواد به سمت اروپا و آمریکا از آن انجام می‌پذیرفت در حال حاضر مسیری دارای ریسک بالاست و قاچاقچیان تمایل کمتری برای ترانزیت مواد مخدر از مسیر ایران را دارند و اکنون شاهد تغییر مسیر آنان هستیم.

 به مناسبت 26 ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و با حضور علی عبداللهی معاون وزیر کشور، جواد زرین‌کلاه فرماندار شیراز، سیروس سجادیان فرمانده نیروی انتظامی استان فارس و جمع کثیری از مردم شیراز بیش از شش تن مواد مخدر در یکی از مناطق جنوبی این شهر به آتش کشیده و نابود شد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول