اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراوان:

خط قرمز دستگاه قضایی فقط قانون باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سراوان گفت: بحث قضا در جامعه بسیار مهم است و قضات جایگاه بس بلندی در جامعه دارند لذا خط قرمز دستگاه قضایی فقط قانون و اجرای آن باید باشد.

خط قرمز دستگاه قضایی فقط قانون باشد

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سراوان اظهار داشت: بحث قضا بحث مهمی در جامعه است و قضات جایگاه بس بلندی در جامعه دارند، بنابراین باید عدالت را از اصلی‌ترین و مهم‌ترین علل تشکیل حکومت اسلامی است.

وی افزود: اگر قضات نبودند ما شاهد هرج و مرج بودیم، پس خط قرمز دستگاه قضایی فقط قانون و اجرای آن باید باشد.

امام جمعه سراوان با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری که فرموده بودند" این قوه و دستگاه قضا طوری رفتار کنند که مردم احساس آرامش کنند و برخورد قوه قضا با مفسدان طوری باشد که این حرکتشان عبرت‌آموز باشد" بیان داشت: شهادت قاضی کریمی، یکی از قضات شجاع سراوان که در سال 77 به شهادت رسیده بود را تسلیت عرض می‌کنیم.

دهقان گفت: شرایط کاری قضات باید به گونه‌ای باشد که جان، مال و ناموس مردم حفظ شود و از حقوق عامه مردم دفاع شود و افراد سودجو و قلدر نتوانند به جان و مال و ناموس مردم تعرض کنند.

وی افزود: قانون‌مداری از مسائلی است که به هر حال لازم اجراست و مردم باید به قانون احترام بگذارند.

امام جمعه سراوان ضمن گرامیداشت ولادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار و ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز، تصریح کرد: امام حسین(ع) در سوم شعبان سال چهارم هجری در مدینه دیده به جهان گشودند او شجاع‌ترین امت حضرت محمد(ص) بود، پس از شهادت امام حسن(ع) در سال 50 هجری امام حسین(ع) عهده‌دار امر امامت شد.

دهقان ادامه داد: از سفارشات پیامبر اکرم(ص) است که می‌فرمایند: "کسی که دوست بدارد امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را مانند این می‌ماند که من را دوست بدارد، و کسی که مرا دوست بدارد مثل این است که خدا را دوست بدارد و کسی که خدا را دوست بدارد از اهل بهشت است".

وی در زمینه پاسداری با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص) که فرموده‌اند: یک روز مرزبانی و پاسداری در راه خدا از یک ماه شب زنده‌داری در راه خدا بهتر است و پاسداران در راستای امنیت از کشور و جبهه‌های جنگ نقش بسزایی داشته‌اند.

امام جمعه و رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سراوان ضمن گرامیداشت هفتم تیر سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره ) با انفجار بمب به دست منافقان در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی افزود: بهشتی یک ملت بود و با آن علم و آگاهی و شجاعتی که داشت به نحو مطلوب تحلیگر در تمامی امور و اشرافیت بر همه مسائل سیاسی، قضایی، فر هنگی و آشنا به علوم روز دنیا بود، با دیدگاه‌های دینی و اسلامی.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول