اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت کوهنوردی قزوین خبر داد

راه‌یابی 3 صخره‌نورد قزوینی به جشنواره سنگنوردی حمایت از آب

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین از راه‌یابی سه صخره نورد قزوینی در نخستین جشنواره سنگنوردی حمایت از آب خبر داد.

راه‌یابی 3 صخره‌نورد قزوینی به جشنواره سنگنوردی حمایت از آب

اسماعیل قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه سیدمهدی هاشمیان، سیدمحسن هاشمیان و سیدصفاءالدین هاشمیان سه صخره‌نورد بودند که در این جشنواره حضور داشتند، اظهار کرد‌: این رقابت‌ها به مدت دو روز در پشت دریاچه سد کارون در 160 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره برای نخستین بار در ایران و به منظور معرفی این رشته ورزشی با حضور هفتاد سنگنورد از سراسرکشور برگزار شد.

قبادی با بیان اینکه این (دیپ‌واتر) deep‌ water soloing ورزشی نوپا در ایران است، یادآور شد: صعود آزاد از صخره بدون طناب و تجهیزات در آب است به طوری که در هر قسمت از دیواره اگر سنگنورد سقوط کند به داخل آب افتاده و به داخل قایق منتقل می‌شود.

دبیر هیئت کوهنوردی استان قزوین با اشاره به اینکه این فستیوال برای نخستین بار در کشور به صورت نمایشی به اجرا در آمده است، اضافه کرد‌: در مراسم‌های بعدی قطعا این رقابت‌ها به صورت رسمی برگزار و کار صخره‌نوردان با دقت بررسی می‌شود.

قبادی در ادامه با بیان اینکه طی روزهای گذشته پناهگاه کوهنوردی سردار آزادگان در ارتفاعات 3 هزار و 600 متری خشچال افتتاح و به بهره‌برداری رسید، گفت‌: در این مراسم 120 کوهنورد از استان‌های قزوین، کرمانشاه، کردستان، تهران و یزد حضور داشتند.

وی تأکید کرد‌: 60 کوهنورد که در همایش کوهپیمایی دوازدهمین سالگرد رحلت سردار آزادگان حاضر شده بودند، موفق به صعود به قله خشچال الموت قزوین شدند.

قله خشچال با 4 هزار و 180 متر ارتفاع در منطقه الموت در شمال شرقی استان قزوین و همجوار با جنوب استان مازنداران واقع شده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول