اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام فاضل‌لنکرانی عنوان کرد

اهتمام آیت‌الله فاضل‌لنکرانی به پاسداشت نام امام خمینی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: زمانی که هنوز وقوع انقلاب در ایران پیش‌بینی نمی‌شد آیت‌الله فاضل‌لنکرانی اهتمام ویژه‌ای به مطرح کردن نام امام خمینی داشت.

اهتمام آیت‌الله فاضل‌لنکرانی به پاسداشت نام امام خمینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل‌لنکرانی پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای بخشی از کتب مرحوم آیت‌الله فاضل‌لنکرانی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله فاضل‌لنکرانی تقریرات دقیقی بر دروس فقهی اساتید خویش یعنی آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) داشت.

وی افزود: این مرجع تقلید چهار پنجم تحریرالوسیلة امام راحل(ره) را شرح کرده و همواره موفقیت‌های علمی خود را مدیون حضرت معصومه(س) می‌دانست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه آیت‌الله فاضل‌لنکرانی موضوع درس خارج خود را از متن تحریرالوسیلة انتخاب می‌کرد گفت: این مرجع بزرگ با وجود اینکه شرح عروة را آغاز کرده بود اما به خاطر حفظ راه و نام امام خمینی(ره) اقدام به این کار کرد.

وی ادامه داد: این موضوع در زمانی بود که هنوز احتمال وقوع انقلاب در ایران وجود نداشت اما آیت‌الله فاضل‌لنکرانی همواره نام امام را مطرح می‌‌کرد.

فاضل‌لنکرانی با اشاره به 28 جلد شرح تحریرالوسیلة توسط این مرجع تقلید بیان داشت: مرحوم آیت‌الله فاضل‌لنکرانی با وجود اینکه در کلاس‌های درس آیت‌الله خوئی شرکت نکرده بود اما دقیق‌ترین مقارنه آراء میان امام راحل(ره) و آیت‌الله خوئی را به رشته تحریر درآورد و می‌توان گفت کتاب جامع آراء قم و نجف را ایشان تألیف کرده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: روش کاری آیت‌الله فاضل‌لنکرانی به این نحو بود که ابتدا تفکر بسیاری در زمینه مطالب می‌کرد و پس از آن به جمع‌بندی آنها می‌پرداخت ضمن اینکه این مرجع تقلید خطی زیبا داشت و برخی گمان می‌کردند دست‌نوشته‌ها توسط خطاط نگاشته شده است.

وی با اشاره به علاقه وافر آیت‌الله فاضل‌لنکرانی به فقه گفت: این استاد بزرگ حوزه علمیه از سن 19 سالگی شروع به نوشتن مباحث فقهی کرد و امام راحل(ره) نیز اعتماد فراوانی به وی داشت به طوری که برخی از آثار و نوشته‌های خود را قبل از چاپ به آیت‌الله فاضل می‌سپردند تا وی آنها را مطالعه کند.

فاضل‌لنکرانی خاطر نشان کرد: مرحوم پدر ارادت زیادی به امام خمینی(ره) داشت و تمام تلاش خویش را در راه زنده نگه داشتن یاد و نام آن رهبر کبیر به کار می‌گرفت.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اعتماد بالای مراجع تقلید از جمله آیت‌الله وحید خراسانی به نوشته‌های آیت‌الله فاضل‌لنکرانی عنوان داشت: این مرجع تقلید به شاگردان خود گفته بود من احتمال اشتباه در شرح تحریری که آیت‌الله فاضل‌لنکرانی نوشته‌اند را نمی‌دهم.

وی ادامه داد: آیت‌الله فاضل‌لنکرانی ارادت فراوانی به حضرت معصومه(س) و بارگاه نورانی این بانو داشت به همین دلیل لازم بود که کتاب‌های ایشان به حرم مطهر اهدا شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول