اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

انقلاب اسلامی امروز هم نیازمند تفکر شهید بهشتی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: شهید بهشتی یک انسان جامع‌الاطراف بود که نظام اسلامی امروز نیز به تفکر او نیاز دارد.

انقلاب اسلامی امروز هم نیازمند تفکر شهید بهشتی است

حجت‌الاسلام محمد خرسند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر اظهار داشت: شهید بهشتی یکی از شخصیت‌های بسیار تاثیرگذار در تثبیت نظام اسلامی بود.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار علاوه بر اینکه یک عالم دینی بود، یک سیاست‌مدار زبردست، یک جامعه‌شناس و به معنای واقعی یک مدیر و مدبر بود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: شهید بهشتی انسان دنیادیده و اهل تجربه‌ای بود و در عین حال به اصول و مبانی دینی پایبندی بسیاری داشت.

وی با اشاره به اینکه در معماری انقلاب اسلامی پس از امام خمینی(ره) شهید بهشتی تاثیرگذارترین فرد بود افزود: این شهید بزرگوار در شکل‌گیری قانون اساسی نقش پررنگی داشت.

خرسند اضافه کرد: در جریان تدوین قانون اساسی، شهید بهشتی از جمله شخصیت‌های تاثیرگذاری بود که با نفوذ افکار روشنفکرمآبانه در زمینه تصویب اصل ولایت فقیه و دیگر اصول قانون اساسی با منطق و استدلال مقابله می‌کرد.

وی با بیان اینکه امروز قانون اساسی ما محصول فکر و اندیشه شهید بهشتی است ادامه داد: اعتقاد این شهید بزرگوار به نخبه‌پروری سبب تشکیل حزب جمهوری اسلامی پس از انقلاب شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: وی اعتقاد داشت جامعه اسلامی احتیاج به تحزب اسلامی دارد و حزب اسلامی باید وجود داشته باشد تا نیروها را پرورش دهد.

خرسند یادآور شد: امروز نظام اسلامی به این تفکر نیاز دارد و تربیت مدیر برای آینده کشور باید یکی از دستورالعمل‌های مسئولان در فعالیت‌های خود باشد.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی معمار قضای اسلامی بود ادامه داد: ایشان برنامه‌های مفیدی برای قوه قضائیه داشت و امام خمینی(ره) با شناخت کامل از توامندی‌های وی، او را در رأس شورای عالی قضایی قرار داد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: استخوان‌بندی امروز قوه قضائیه محصول زحمات شهید بهشتی است و وی قضات شایسته‌ای را برای این قوه تربیت کرد.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی خدمت به انقلاب اسلامی و مردم را یک وظیفه می‌دانست و هیچ‌گاه به دنبال کسب قدرت و ریاست نبود.

خرسند گفت: شهید بهشتی با وجود اینکه خود یک صاحب‌نظر در مسائل مختلف بود اما در برابر امام خمینی(ره) حرفی برای گفتن نداشت و در فتنه بنی‌صدر با وجود اینکه بسیار مورد اتهام قرار گرفت اما به دستور امام خمینی(ره) سکوت کرد که این موضوع ولایت‌مداری او را ثابت می‌کند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول