اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی خبر داد

معرفی مسئول فنی باغ‌ وحش مشهد به مراجع قضایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی از معرفی مسئول فنی باغ‌ وحش مشهد به مراجع قضایی جهت اعمال قانون خبر داد.

معرفی مسئول فنی باغ‌ وحش مشهد به مراجع قضایی

سیدحسین آقامیری ظهر امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس مشهد اظهار کرد: در پی مشاهده 4 توله شیر و دو توله خرس در شهر مشهد مقدس که پنج‌شنبه هفته گذشته صورت گرفت مسببان امر جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در ادامه بررسی روند پرونده رها شدن تعداد شش قلاده از گونه‌های جانوری وحشی در حوزه سکونتی شهر مقدس مشهد، گفت: تخلف متصدیان باغ وحش بر واردسازی غیر مجاز دو توله خرس از نژاد غیر ایرانی محرز و براساس بند 5 ماده 11 قانون شکار و صید اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی مشارالیه را تحت پیگرد قانونی قرار داد و به مراجع قضایی معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه مباحث مرتبط با تغییر مکان نگه‌داری به مراجع محترم قضایی اطلاع داده شده است، افزود: هم‌چنین نگه‌داری بدون هماهنگی با محیط زیست براساس بند (ه) ماده 6 قانون حفاظت و به‌سازی محیط زیست و ماده 35 آیین‌نامه اجرایی این قانون و ماده 18 ضوابط و مقررات ایجاد باغ‌ وحش‌ تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی بیان داشت: در این ارتباط تقاضای رسیدگی انجام شده و از طرفی سهل انگاری در نگه‌داری نیز مزید بر علت تخلفات اشاره شده است.

آقامیری با بیان اینکه هویت مولد توله خرس‌ها هنوز برای ما مشخص نشده اما در مورد توله شیرها این امکان دارد که در باغ وحش به دنیا آمده باشند، افزود: اگر در دادگاه هویت مولد توله شیرها ثابت نشود باید از آزمایش DNA استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر جرم افراد متخلف ثابت شود کیفرخواست چگونه صورت می‌گیرد؟، بیان داشت: تا دادگاه حکمی صادر نکند و جرایم مشخص نشود نمی‌توانم در این‌باره چیزی بگویم و فعلاً موضوع فوق در حال رسیدگی است. 

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول