اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

تیم‌های محلی مبارزه با مواد مخدر ایجاد می‌گیرد

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر گفت: از پیگیری و راه‌اندازی تیم‌های محله‌ای مبارزه با مواد مخدر در کوثر خبر داد.

تیم‌های محلی مبارزه با مواد مخدر ایجاد می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس‌ساداتی صبح امروز در همایش مسئولان ادارات و شوراهای اسلامی و دهیاران کوثر اظهار داشت: پدیده مواد مخدر امروز در جوامع به یک طاعون غرب تبدیل شده که مبارزه با آن نیازمند تلاش همه اجتماع است.

وی با بیان اینکه تقویت اعتقادات مذهبی به حل این مشکل بزرگ می‌انجامد گفت: امروز جوانان ما که مهمترین سرمایه‌های اجتماع هستند در معرض بدترین آسیب‌ها قرار دارند که اگر دیر اقدام کنیم این سرمایه‌ها را رایگان از دست می‌دهیم.

این مسئول با بیان اینکه تقویت بنیه دینی جوانان سبب می‌شود استقبال از این مواد افیونی به حداقل برسد، افزود: طرح و روش ابداعی درمان اعتیاد به شیوه مذهبی و معنوی برای اولین بار در کشور و در شهرستان کوثر ارائه شد که این روش بر اساس آموزه‌های نهج‌البلاغه و قرآن مجید تدوین شده و تجویز آن برای معتادان مسلمان کشورمان پیشنهاد می‌شود.

رئیس‌ساداتی با بیان اینکه تقویت جنبه‌های اعتقادی و فکری جوانان نیاز ضروری جامعه امروز ماست تصریح کرد: هر قدر گرایش این قشر به مبانی مذهبی از جمله قرآن و نهج‌البلاغه بیشتر شود به همان میزان خواهیم توانست مقابل بلای خانمانسوز اعتیاد را سد کنیم.

وی گفت: این روش به نام روش 14 گام نام‌گذاری شده و اولین روش درمانی به شیوه معنوی در کشور محسوب می‌شود.

فرماندار کوثر افزود: این طرح برای اولین بار در شهرستان به صورت پایلوت اجرا و در ادامه در سطح استان اردبیل و کشور اجرا می‌شود.

رئیس‌ساداتی در ادامه به تدوین و ابلاغ سند و نقشه راه پیشگیری از مواد مخدر این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این برنامه پنج ساله ضمن شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه خوبی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با اولویت دانستن این رویکرد‌ها نسبت به تدوین و ابلاغ سند و نقشه راه پیشگیری از مواد مخدر اقدام شده و انتظار می‌رود با عملی شدن آن بخشی از نگرانی‌ها و سلب آسایش خانواده‌ها در این زمینه برطرف شود.

فرماندار کوثر ابراز داشت: طرح اجتماع مخدر اعتیاد در شهرستان کوثر برای برخورد با پدیده و معضل مصرف مواد مخدر اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: توسعه این برنامه‌ها با هدف جلوگیری از گسترش و آسیب‌های مختلف اجتماعی به ویژه در حوزه اعتیاد در اولویت کاری است.

رئیس‌ساداتی بیان کرد: بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌های قوی و توان بالای مشارکتی سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان سرمایه‌های اجتماعی در امر کاهش تقاضای مواد مخدر از جمله مهمترین دستاوردهای این سازمان‌ها در مبارزه هدفمند و اثر بخش در زمینه مواد مخدر بوده است.

وی اظهار داشت: در این طرح که با همکاری خود مردم و برخی نهادهای مرتبط در حوزه پیشگیری از اعتیاد انجام می‌شود شاهد شکل‌گیری تیم محلی، نیاز‌سنجی، دارایی سنجی، تعیین هدف، اولویت‌بندی، برنامه‌ریزی، اجرا و پایش هستیم.

رئیس‌ساداتی افزود: ماموران انتظامی با برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و مستمر با هرگونه توزیع و مصرف مواد مخدر در طرح این شهرستان به شدت برخورد کرده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

فرماندار کوثر با بیان اینکه کوثر از جمله شهرستا‌ن‌های شاخص استان در پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر است، ابراز داشت: این شهرستان از نظر کم بودن فراوانی مواد مخدر و روان‌گردان و میزان کم مصرف آنها در بین دیگر شهرستان‌های استان وضعیت بهتری دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، برگزاری نمایشگاه‌ها، تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقات ورزشی، حمایت از NGO ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی آشنایی با مواد مخدر، اطلاع‌رسانی، گفت‌وگو با کارشناسان، تبلیغات در مدارس، پخش بروشورهای تبلیغاتی در سطح شهر و آشنایی خانواده‌ها با انواع مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان از دیگر پیشنهادات فرماندار کوثر در این همایش بود.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول