اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

مسئولان با دید بین‌المللی به جمکران بودجه اختصاص دهند

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: نگاه و رویکرد مسئولان در برنامه‌ریزی‌ها و در تخصیص اعتبارات به مسجد جمکران باید در سطح بین‌المللی بوده و همگان به خوبی در راستای جبران کمبودهای مسجد گام بردارند.

مسئولان با دید بین‌المللی به جمکران بودجه اختصاص دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه ستاد برگزاری جشن‌های نیمه شعبان که با حضور آیت‌الله وافی در دفتر تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار شد، بر ضرورت به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و توانمندی نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای برپایی هر چه باشکوه‌تر کنگره عظیم مهدوی در شب و روز نیمه شعبان در مسجد جمکران تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران و آنچه به‌نام حضرت ولیعصر(عج) است، متعلق به همه جهان و همه بشریت است خاطر نشان کرد: نگاه و رویکرد مسئولان در برنامه‌ریزی‌ها و در تخصیص اعتبارات به مسجد جمکران باید در سطح بین‌المللی بوده و همگان به خوبی در راستای جبران کمبودهای مسجد گام بردارند.

استاندار قم با اشاره به تشکیل فراکسیون کریمه اهل‌بیت(س) در مجلس شورای اسلامی، از پیش‌بینی ردیف بودجه برای مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: همواره دستگاه‌های اجرایی استان برای برپایی جشن‌های نیمه شعبان و پذیرایی شایسته از دلدادگان مهدی آل محمد(عج) بسیار فراتر از وظایف اداری و عاشقانه برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند.

وی بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به حضور خیل عظیم زائران در ایام نیمه شعبان تأکید کرد و گفت: هدف از اجتماع عظیم زائران در مسجد مقدس جمکران، بهره‌مندی فرهنگی و معنوی از این فضای نورانی است، از این رو باید تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی متناسب با ظرفیت زائران در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود اطلاع‌رسانی از برنامه‌ها، اقدامات و خدمات ارائه شده در ایام نیمه شعبان به ویژه در مسجد جمکران را بسیار مهم دانست و گفت: زائران باید به خوبی از مسیرهای تردد، پارکینگ‌ها و پارکسوارها و مراکز خدمات غذایی و بهداشتی آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و فضاسازی در ایام نیمه شعبان بسیار پررنگ است خاطر نشان کرد: رسانه ملی باید ساخت برنامه‌های مستند و بخش‌های خبری را در این ایام در اولویت قرار داده و حضور گسترده زائران در مسجد جمکران را به خوبی به تصویر بکشد.

استاندار قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام گرفته در کمیته حمل و نقل و ترافیک گفت: اقدامات مناسبی برای روان‌سازی ترافیک، تسهیل در عبور و مرور و پارک خودروهای سواری و اتوبوس‌ها و اختصاص وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی زائران انجام گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: برای رفاه حال زائران و ارائه خدمات شایسته و مناسب به عاشقان حضرت ولیعصر(عج) در ایام نیمه شعبان، پیش‌بینی‌های لازم برای توزیع گسترده اقلام مورد نیاز مردم به ویژه آب و نان بهداشتی صورت گرفته و نظارت جدی و مستمر بر قیمت اقلام و بهداشتی بودن آنها انجام می‌شود.

در این جلسه همچنین آیت‌الله وافی تولیت مسجد مقدس جمکران ضمن قدردانی از همه اقدامات و تلاش‌های استاندار قم و مدیران اجرایی استان در ستاد برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب و حضور طلاب خارجی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مسجد خبر داد و گفت: حضور خیل عظیم زائران در شب و روز نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران نیازمند ارائه خدمات شایسته و انعکاس در سطح ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول