اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب سوء مصرف مواد مخدر

دانشگاه علوم پزشکی اراک جزو پنج دانشگاه برتر است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک در زمینه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب سوء مصرف مواد مخدر جزو پنج دانشگاه برتر کشور شناخته شد.

دانشگاه علوم پزشکی اراک جزو پنج دانشگاه برتر است

مجید رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در مراسمی که به همین مناسبت با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مشاور معاون وزیر در امور سلامت روان و اعتیاد برگزار شد، دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، بابل، شیراز، قم و مشهد به عنوان برترین‌های کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی بیان داشت: گسترش و ترویج مواد مخدر تلاش دشمنان برای جدایی جوانان از هویت‌شان است، دشمن از این راه قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را دارد که دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: از آنجا که امروز رویکرد دشمن از تهاجم جنگ سخت به تهاجم همه‌جانبه فرهنگی در جنگ نرم تغییر کرده است، باید توجه داشت در جنگ نرم هدف دشمن اضمحلال و فروپاشی بنیان خانواده و جامعه و به‌ ویژه نسل جوان است که یکی از ترفندهای آنان در این زمینه ترویج اعتیاد در جامعه است.

رمضانی گفت: پیشگیری، درمان و مقابله سه امر مهم در مبارزه با مواد مخدر است که همه مسئولان مربوطه و افراد جامعه باید به آن بپردازند.

رمضانی با بیان اینکه در حال حاضر هزاران نفر از جوانان در معرض ابتلا به مواد مخدر قرار دارند خاطر نشان کرد: نقش تشکل‌های دانشجویی در کاهش آسیب‌های اعتیاد در دانشگاه غیر قابل انکار است، چرا که یکی از ابزارهای مناسب برای مبارزه با این بلای خانمان‌سوز ، تشکل‌های دانشجویی است که می‌توانند با تعاملات سازنده نقش اثربخشی در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول