اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قم خبر داد

ساخت کتابخانه مرکزی قم با 5 میلیارد تومان اعتبار

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: اعتبار 5 میلیارد تومانی ساخت کتابخانه مرکزی قم از محل منابع ملی و استانی تامین می‌شود.

ساخت کتابخانه مرکزی قم با 5 میلیارد تومان اعتبار

سید مرتضی اسماعیلی‌طبا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به روند احداث پروژه کتابخانه مرکزی قم اظهار کرد: این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم بوده و با پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته توسط مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، زمین مورد نظر برای آن تملک شده است.

وی با بیان اینکه محل احداث کتابخانه مرکزی قم انبار قدیمی شرکت نفت در خیابان امام خمینی(ره) خواهد بود گفت: کلنگ احداث این پروژه فردا به زمین زده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: کتابخانه مرکزی قم با استفاده از 5 میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی احداث خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در خصوص احداث یک مجتمع فرهنگی در کنار کتابخانه مرکزی بیان داشت: چنانچه زمین مناسبی برای این مجتمع در نظر گرفته شود شاهد ارائه خدمات فرهنگی متناسب با نیازهای استان خواهیم بود.

اسماعیلی‌طبا ادامه داد: 2.5 میلیارد تومان از هزینه این طرح از محل اعتبارات استانی و بقیه آن از منابع ملی تامین خواهد شد، ضمن اینکه مبالغ مذکور تأمین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه به پروژه تالار مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: این طرح نیز مشکل اعتباری ندارد و طی بازدیدی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه استاندار قم از این طرح داشتند اعلام شد که تالار مرکزی قم جزو پروژه‌های مهر ماندگار بوده و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: فقر زیرساخت‌های هنری در قم وجود دارد و احداث این تالار می‌تواند بخشی از نیازهای هنرمندان استان را رفع کند.

اسماعیلی‌طبا از احداث سالن‌هایی به منظور تمرین و اجرای تئاتر در تالار مرکزی شهر خبر داد و افزود: انجمن‌های هنری قم نیز در همین محل مستقر خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در خصوص مشکلات موجود در این پروژه گفت: چنانچه موافقت شهرداری برای احداث پارکینگ طبقاتی در کنار تالار مرکز شهر جلب شود، مشکلات احتمالی ترافیکی نیز به وجود نخواهد آمد.

وی ادامه داد: در مورد لوله آب مجاور با تالار نیز طی مذاکرات انجام شده با آبفای قم، مقرر شده است که با اقدامات مهندسی، مسیر این لوله منحرف و از مجاورت با ساختمان تالار شهر دور شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول