اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

مبارزه با بدحجابی با شیوه‌های مثبت انجام شود/ اجرای طرح‌های فرهنگی در طرح سالم سازی دریا

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: مبارزه با بدحجابی با شیوه‌های مثبت انجام شود.

مبارزه با بدحجابی با شیوه‌های مثبت انجام شود/ اجرای طرح‌های فرهنگی در طرح سالم سازی دریا

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، زهرا شرف‌الدین پیش از ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه مسائل عفاف و حجاب آن قدر فراگیر است که دو یا سه دستگاه اجرایی نمی‌تواند مسئولیت کامل آن را قبول کند، اظهار داشت:  برای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و نیز جلوگیری از بدحجابی نیازمند عزم جدی عمومی است تا به صورت یک فرهنگ درآید.

وی برخوردهای قانونی را بخش از مقابله با بدحجابی  در کنار فرهنگ‌سازی دانست و ادامه داد: برخی افراد عامدانه قصد ترویج فرهنگ غرب را دارند که باید برخورد قانونی اعمال شود.

شرف‌الدین بحث عفاف حجاب را متفاوت با واجبات دین دانست و گفت: برخی امیال درونی افراد نیازمند مدیریت است که با علم و آگاهی نمی‌توان کنترل کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های بازدارندگی در بحث بد حجابی باید با شیوه‌های مثبت انجام شود، تصریح کرد: استفاده از کسانی که دارای اخلاق حسنه اسلامی هستند، آموزش برای مجریان طرح امنیت اخلاقی و معاشرت اجتماعی، برگزاری دوره‌های آموزشی مروجان فرهنگ خوب اخلاقی، اجتماعی،  مشخص کردن میزان جرم برای مقابله جدی با بدحجابی، ارزیابی مستمر توسط ناظران فرهنگی و اقدامات اصلاحی در اجرای طرح، استفاده از نیروهای مردم همیار طرح مانند هسته‌های دانش‌آموزی و دانشجوی از موارد مهمی است که می‌تواند در مقابله با بدحجابی موثر باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با تاکید براینکه ناهماهنگی در بحث عفاف و حجاب از عوامل تجدیدپذیر در جامعه است، خاطرنشان کرد:  تمام وسایل مورد نیاز کودکان و نوجوانان به ویژه لوازم‌التحریر ترویج‌دهنده فرهنگ غرب هستند.

وی  یادآور شد: اصناف نقش مهمی در تهیه لباس‌های مناسب که بتواند با عفاف و حجاب جامعه هماهنگ باشد دارند و در این بخش نیاز است مراکز طراحی لباس مورد کنترل و نظارت اصناف قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه بعد از 32 سال پیروزی انقلاب بحث عفاف و حجاب با رویکرد عقلانی و منطقی در جامعه مطرح نشد، اظهارداشت:  نیاز است فرهنگسازی از سن کم انجام شود.

شرف‌الدین تربیت مربیانی که بتوانند به نیاز روز دینی جامعه پاسخ گویند در مازندران کم است، گفت: جمعیت بیش از 3 میلیونی مازندرانی تنها 200 مربی در این بخش تربیت شده است که کفایت آموزش‌های نوین را نمی‌کند.

وی متذکر شد: بخشی از ارزیابی مدیران دستگاه‌ها اجرایی فعالیت جدی در بخش عفاف و حجاب باشد زیرا از دو سال پیش راهکار و حدود حجاب به تمام دستگاه‌های اجرایی ارسال شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بالاترین آسیب در بخش عفاف و حجاب را در بخش قانون‌مداری دانست و یادآور شد:  راهکارهای قانون‌مداری از برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد.

وی از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ویژه عفاف و حجاب در سطح استان خبر داد و گفت: میان پرده‌های کوتاه چند دقیقه‌ای از برنامه‌های جدیدی است که در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موثر است.

شرف‌الدین از انتشار فراخوان عمومی برای اجرای طرح‌های فرهنگی برای طرح سالم‌سازی دریا خبر داد و ابراز داشت: در راستای حفظ حریم عمومی خانواده‌ها حداقل تا 10 مرداد سال جاری طرح‌های فرهنگی به دبیر خانه ارسال شود.

به گزارش فارس، کارگروه بانوان به صورت مستقل با ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول