اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی کشاورزی کرمان:

100 درمانگاه گیاه‌پزشکی در کرمان دایر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: 100 درمانگاه گیاه‌پزشکی در استان کرمان دایر شده است.

100 درمانگاه گیاه‌پزشکی در کرمان دایر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد صفوی پیش از ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مصلای امام علی (ع) مرکز استان اظهار داشت: کشاورزی برای حیات بشر ضروری است.

وی افزود: کشاورزی سنتی با گذر زمان، افزایش جمعیت و تعدد خواسته‌ها جوابگوی نیازها نیست و باید با گذر از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی و تخصصی حرکت کنیم.

صفوی بیان داشت: امام خمینی (ره) می‌فرماید "ملتی که نتواند نیاز کشاورزی و دامی خود را تأمین کند، نمی‌تواند ادعای استقلال کند".

وی با اشاره به فعالیت دو اداره کل جهاد کشاورزی و سازمان نظام کشاورزی و منابع طبیعی در استان کرمان عنوان کرد: 10 هزار نفر دانش‌آموخته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به عضویت این سازمان در آمده‌اند.

صفوی تصریح کرد: سازمان نظام کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان 300 نوع خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

وی از راه‌اندازی 100 درمانگاه گیاه‌پزشکی و 120 شرکت تعاونی تولیدی در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: سازمان نظام کشاورزی و منابع طبیعی در استان کرمان در 18 شهرستان نمایندگی فعال دارد.

صفوی ارتقا سطح کمی و کیفی محصولات کشاورزی، ساماندهی صنایع بالادستی و آموزش را از مهم‌ترین وظایف سازمان نظام کشاورزی و منابع طبیعی برشمرد.

وی اذعان داشت: با مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرها با کمبود کارگر در بخش کشاورزی مواجه شده‌ایم.

این مسئول ابراز امیدواری کرد با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان نظام کشاورزی و منابع طبیعی در استان کرمان بستر لازم برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی فراهم شود.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول