اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هرگز امان‌نامه کفر و شرک را که در آن سازش همراه با تسلیم و خواری نوشته شده است امضا نمی‌کنیم.

هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: ما در مذاکرات هسته‌ای هرگز مصلحت‌اندیشی و مماشات نخواهیم کرد و قرار نیست بر اساس رفتار دوگانه غرب اصول و ارزش‌هایمان را زیر‌ پا بگذاریم و یا بخواهیم در احقاق حق خود کوتاه بیاییم.

وی خاطرنشان کرد: کوچکترین نیاز در یک کشور به خارجی‌ها منافی استقلال و حاکمیت ملی آن کشور است و همین مسئله علت مقاومت ملت ایران در موضوع سوخت هسته‌ای است.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: هر کشوری در تولید دانش جهانی سهیم نباشد حاکمیت ملی خود را از دست می‌دهد چرا که علم و دستیابی به علوم جدید ابزار امروز قدرت‌نمایی در دنیا است.

عاملی بیان داشت: انقلاب اسلامی در عرصه تولید علم و سازندگی به تعبیر یکی از سیاست‌مداران بزرگ غرب عقب‌ماندگی 500 ساله خود را جبران کرده است و در یک حرکت عظیم توانسته است در نقطه اوج تحولات قرار گیرد.

وی ایران را مانع اصلی در دستیابی نظام سلطه و امریکا و رژیم صهیونیستی برای رسیدن به منافع نامشروع توصیف کرد و گفت: نظام غرب ایران را مانع جدی در ین زمینه می‌داند و با جنگ هشت ساله سعی کرد این مانع را برطرف کند اما قادر به انجام آن نشد.

خطیب جمعه اردبیل عنوان کرد: آنها برای رژیم صهیونیستی امنیت می‌خواهند و از خاورمیانه تامین انرژی، که جمهوری اسلامی ایران در هر دو موضوع عرصه را بر آنها تنگ کرده است و به همین دلیل آنها دنبال بهانه‌ای هستند تا ایران اسلامی را از پای در‌آورند.

عاملی ادامه داد: غرب بعد از مایوس شدن از راهکار نظامی انرژی هسته‌ای را بهانه قرار داده است تا شاید ایران با کوتاه آمدن در این ماجرا به سوژه‌ای دیگر دست زده و از تعهدات خود عقب بنشینند.

وی تصریح کرد: آنها با اذعان به فعالیت‌های هسته‌ای ایران به صورت مسالمت‌آمیز صرفاً با نیت‌خوانی هیچ جایگاهی در حقوق بین‌المللی ندارند از روی تحکم به ایران دستور می‌دهند تا تمام فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعطیل کرده و تجهیزات را به آنها تحویل دهد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آنها اهانت به ملت ایران را به حدی رسانده‌اند که می‌گویند اورانیوم غنی شده تا 20 درصد را باید به ما تحویل بدهیم و ما باید آن را دوباره برای تامین سوخت راکتور هسته‌ای تهران به شما بفروشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی گفت: ما در دوران اصلاحات به دلایل مختلف از برخی اصول و داشته‌های خود عقب‌نشینی کردیم اما هرگز آنها حاضر نشدند به تعهدات خود عمل کنند که قرار بود در آن مقطع ایران را به جرگه کشورهای عضو تجارت جهانی وارد کنند.

وی با اعلام اینکه با مصلحت‌اندیشی و عقب‌نشینی از مواضع روشن چیزی نصیب ملت ایران نمی‌شود، تاکید کرد: دقیقاً 10 سال پیش دیپلمات مغرور انگلیسی در مذاکره آژانس در برابر هیئت ایرانی مشت خود را بر میز کوبیده و به صراحت اعلام کرد نباید ایرانیان سخن از انرژی هسته‌ای به میان آورند و این کارها را باید از ذهن خود دور کنید و فوراً تجهیزات را تحویل دهید تا با شما گفت‌و گو کنیم که چنین زور‌گویی را نه عقل، نه ملت، نه وجدان، نه تاریخ و نه گذشته ما اجازه می‌دهد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یک شبه باید از روی مصلحت همه چیز را تعطیل کنیم یک سیاست غلط بود، یادآور شد: در این مصلحت‌اندیشی آنها حاضر نیستند هیچ امتیازی به ایران بدهند بلکه این مماشات را حمل بر ضعف می‌دانند.

عاملی ابراز داشت:‌ انرژی هسته‌ای برای آنها موضوعیت ندارد بلکه بهانه‌ای است تا ایران اسلامی تبدیل به ایرانی خنثی و تابع آمریکا بوده و مجری منویات آنها به شکل ژاندارم منطقه‌ای باشد.

مذاکرات 1+5 بیشتر برای سنجش آثار روانی تحریم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حضور آنها در مذاکرات 1+5 نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بیشتر برای سنجش میزان تاثیر جنگ روانی و تحریم اقتصادی بر ملت و دولتمردان است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: دولت ما در سال 82 همین مصلحت‌اندیشی ر انجام داد و در همان زمان در توافق نامه بین تهران بروکسل و پاریس متعهد شد غنی‌سازی را متوقف کند.

عاملی گفت: در کنار آن اقدام به ساخت سانتریفوژ‌ها به حالت تعلیق در‌آمد، آزمایش‌های مربوط به پلوتونیوم و غنی‌سازی متوقف شد و ایران به صورت کامل به همه تعهدات خود عمل کرد اما غرب هرگز حاضر نشد تعهد ورود ایران به سازمان تجارت جهانی را عملی کند.

وی عنوان کرد: این تجربه تاریخی نشان داده است آنها قابل اعتماد نیستند اما به رغم این بی‌اعتمادی‌ها ما در سال 89 دوباره آمادگی خود را برای اعتماد‌سازی اعلام کردیم و با وساطت ترکیه و برزیل با گروه 1+5 توافق شد که ایران یک‌هزار و 200 کیلو‌گرم اورانیوم غنی‌سازی شده را به طور امانت نزد ترکیه بگذارد و آنها نیز متعهد شدند که 120 کیلوگرم سوخت اورانیوم مورد نیاز راکتور هسته‌ای تهران را تامین کنند که باز به تعهد خود عمل نکردند.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به فرمایش امام راحل خطاب به غربیان اعلام کرد که از مذاکره هسته‌ای با ایران انتظار تسلیم و سازش و تنازل از اصول را نداشته باشید.

عاملی فرمایش امام راحل را خاطرنشان کرد و افزود: در هر حال آن چیزی که در سرنوشت روحانیت واقعی نیست سازش و تسلیم شدن در برابر کفر و شرک است که اگر زنده زنده بر دارمان کنند و تمام هستی‌مان را به غارت ببرند هرگز امان نامه کفر و شک را امضا نمی‌کنیم.

دوران افول رهبران لاییک فرا رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با اشاره به انتخاب یک اسلام‌گرا در مصر به عنوان رئیس جمهور گفت: دوران افول دولت‌ها و رهبران لاییک در حوزه تمدن اسلامی فرا رسیده است و بقیه دولت‌های لاییک نیز باید خود را برای رفتن آماده کنند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به علل افول لاییک‌ها یادآور شد: تبدیل کشور به یک مستعمره امریکا و رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن اراده مردم و از بین رفتن استقلال از عوامل از بین رفتن این افول است.

وی عامل دو م در این زمینه را جنگ و دعوای دولت‌ها را مردم و ترویج مظاهر ضد دینی و فحشا و منکرات و بی‌عفتی در جامعه توصیف کرد و بیان داشت: این دولت‌ها ثروت کشور را در اختیار بیگانگان قرار داده‌اند به طوری که گاز مصر به صورت بسیار ارزان همچون نفت و گاز آذربایجان در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده می‌شد.

عاملی در بیان عامل دیگری برای افول این دولت‌ها گفت: محروم کردن یک ملت از حقوق اساسی مثل آزادی بیان و عقیده، عدالت اجتماعی و پر کردن زندان از اسلام‌گراها در سقوط آنها بسیار مهم بوده است.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: انقلاب اسلامی مصر به خاطر وابستگی اقتصادی به امریکا و کشورهای خلیج فارس در آینده از استقلال کامل برخوردار نخواهد بود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول