اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

ریشه‌کنی اعتیاد از جامعه مشارکت عموم را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی بر لزوم مشارکت بخش‌های مختلف جامعه برای ریشه‌کنی معضل اعتیاد در جامعه تاکید کرد و گفت: برای از بین‌بردن این معضل از جامعه به مشارکت عمومی نیاز است.

ریشه‌کنی اعتیاد از جامعه مشارکت عموم را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت صبح امروز در آیین افتتاح مرکز تحقیقات اعتیاد و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اظهار کرد: خراسان‌شمالی از استان‌های موفق در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله است و طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در این حوزه‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه آلودگی به مواد مخدر در گذشته در خراسان‌شمالی بالا بود، تصریح کرد: خوشبختانه با توسعه مراکز ترک اعتیاد و فرهنگ پیشگیری نتایج خوبی حاصل شده است.

شفقت گفت: تمام دستگاه‌های مرتبط اعم از فرهنگی، پیشگیری و نهادهای تبلیغی همه در میدان هستند و برای رفع معضل مواد مخدر از استان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان مواد مخدر خوب عمل کرده‌اند، افزود: امروز شاهد هستیم که حدود 100 کلینیک در استان در حوزه مواد مخدر فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن 15 کمپ نیز در سطح استان برای ترک اعتیاد معتادان فعال است.

استاندار خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به راه‌اندازی کمپ اجباری معتادان در استان با حضور وزیر کشور اظهار کرد: این کمپ در ترک اعتیاد معتادان و بازگشت به زندگی شرافتمندانه آنان بسیار موثر بوده است.

وی راه‌اندازی مرکز تحقیقات اعتیاد و علوم رفتاری توسط دانشگاه علوم پزشکی را اقدامی شایسته برشمرد و گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی در این مرکز در حوزه‌های پیشگیری و درمان تأثیر بسزایی در پیشبرد فعالیت‌ها در این حوزه‌ها خواهد داشت.

شفقت افزود: این مرکز باید هم مؤلفه‌های تحقیقاتی در حوزه ترک اعتیاد را داشته و هم در عرصه پژوهش فعال باشد تا اثرات آن برای استفاده در حوزه‌های درمان و پیشگیری بهره‌گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این مرکز زنجیره شکلی حوزه مواد مخدر در استان کامل شده و در پیشبرد فعالیت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار خواهد بود.

استاندار خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: فعالیت‌های خوبی در این هفته انجام شده است و تمام کمیته‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پای کار بوده‌اند.

وی از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی و دبیرخانه آن به عنوان یک شورای فعال یاد کرد که اقدامات آنان منشاء خدمات فراوانی در حوزه‌های پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی هم در این مراسم گفت: کمیته درمان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در زمینه آموزش پزشکان برای فعالیت‌های درمانی معتادان گام‌های ارزنده‌ای برداشته است.

محمدرضا مجدی تصریح کرد: اکنون این دوره‌ها را که در گذشته توسط اساتید خارج از استان برگزار می‌شد، خودمان برگزار می‌کنیم و طرح‌های پژوهشی در این حوزه را در استان انجام می‌دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات اعتیاد و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی نیز مطالعه بر روی تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی و عوارضات اجتماعی حاصل از اعتیاد را از جمله طرح‌هایی برشمرد که در این مرکز مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد.

محمد حجت بررسی عوامل طلاق و همچنین خشونت‌های خانوادگی ناشی از اعتیاد و اختلالات رفتاری را از دیگر زمینه‌هایی برشمرد که در مرکز تحقیقات اعتیاد و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی بر روی آنان پژوهش و تحقیق می‌شود.

به گزارش فارس، در این آیین،‌ دبیر و جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل اجتماعی استانداری و شماری از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی شرکت داشتند.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول