اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قم خواستار شد

افزایش حمایت از معتادین پس از ترک اعتیاد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: حمایت از معتادین پس از ترک مواد مخدر یکی از موضوعاتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

افزایش حمایت از معتادین پس از ترک اعتیاد

ابراهیم حاجی‌مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اقدامات لازم در زمینه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در این زمینه پیشگیری مهم‌ترین اقدام است.

وی ادامه داد: هر چه بتوانیم در زمینه پیشگیری بهتر عمل کنیم، هزینه‌ها در حوزه‌های دیگر کاهش می‌یابد.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به تنظیم سند راهبردی پیشگیری از اعتیاد ابراز داشت: در این سند اقدامات در سه حوزه اقدامات پیشگیرانه، مداخله‌های درمانی و حمایت‌های پس از درمان تشکیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به منظور بهره بردن از نیروی انسانی برای امورات پیشگیرانه، اتاق فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر به طور مرتب تشکیل شده و نظرات تخصصی کارشناسان در این زمینه احصا می‌شود.

حاجی‌مظفری ابراز داشت: در همین راستا صدا و سیمای استان قم نیز اقدام به ساخت و پخش برنامه‌‌های آموزشی و مشاوره‌ای می‌کند که در سال گذشته 2 هزار و 493 دقیقه برنامه در این زمینه پخش شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 286 نمایشگاه مربوط به اعتیاد در استان قم برپا شده است و اداره‌کل بهزیستی با ایجاد پایگاه در مناطق آسیب‌خیز شهر قم تلاش می‌کند آموزش‌های پیشگیرانه خود را افزایش دهد.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: همچنین 489 سمینار آموزشی سال گذشته در این زمینه برگزار شده است که در مجموع 133 هزار نفر در این سمینارها آموزش دیدند.

وی با اشاره به همکاری 22 سازمان مردم نهاد در استان قم با بهزیستی در زمینه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: آموزش دانش‌آموزان و اولیای آنان یکی از برنامه‌هایی است که در این رابطه در استان قم انجام شده است.

حاجی‌‌مظفری با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در این زمینه تا امروز کفایت نیازهای ما را نمی‌کند ابراز داشت: متاسفانه استان قم در زمینه حمایت از معتادان پس از ترک ضعیف عمل کرده است که این موضوع موجب شده پایداری در پاکی کاهش پیدا کند.

وی گفت: پایداری در پاکی پس از ترک اعتیاد یکی از مواردی است که باید بیشتر به آن توجه شود تا برنامه‌های مقابله با مواد مخدر در استان بهتر اجرا شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: معتاد باید حداقل تا یک سال پس از پاکی مورد حمایت‌های مالی و روانی باشد تا بتواند خود را از آسیب ابتلای دوباره حفظ کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول