اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

ژرفای علمی نخبگان ایران دنیا را مات و مبهوت کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: پیشرفت‎های کشور سبب شگفتی همگان شده و ژرفای علمی نخبگان جامعه و مردم ایران همه دنیا را مات و مبهوت ساخته است.

ژرفای علمی نخبگان ایران دنیا را مات و مبهوت کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در گردهمایی معاونین امور دانشجویی دانشگاه‎های فنی و حرفه‎ای سراسر کشور، اظهار کرد: پیشرفت جوانان ما تا به حدی بوده که دشمنان بین‎المللی ما اعتراف کرده‎اند که در حوزه تعالی و پیشرفت، کشور ما همسان ندارد.

وی ادامه داد: پیشرفت‎های کشور ما سبب شگفتی همگان شده و ژرفای علمی نخبگان جامعه و مردم ایران همه دنیا را مات و مبهوت ساخته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما می‎توانیم از این هم موفق‎تر باشیم اما با دو شرط؛ شرط اول این است که از موفقیت‎های حاصل شده قانع نشویم چرا این قناعت سبب رکود و سکون ما نشود.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: شرط دوم این است که در راه تعالی و پیشرفت قداست اسلام و معنویت دین و وابستگی مردم به خدا را فراموش نکنیم و توجه داشته باشیم که با وجود همه فعالیت‎ها و ابتکارات، عمده عامل تعالی و موفقیت ما عنایت خاص پروردگار و معنویت و دین‌گرایی مردم بوده است.

وی با اشاره به انتقال آموزشکده‎های فنی و حرفه از وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تشکیل دانشگاه فنی و حرفه‎ای تصریح کرد: شاید تصور شود که به دلیل کوتاهی آموزش و پرورش نسبت به مدیریت آموزشکده‎های فنی و حرفه‎ای این آموزشکده‎ها به وزارت علوم منتقل شدند اما، این ظاهر قضیه بود و زمینه اصلی تصمیم‎گیری مجلس در این مورد به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی بر می‎گردد و این انتقال از آنجا کلید خورد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: سیاست شورای عالی انقلاب فرهنگی برای این انتقال این بود که شاید با انجام آن، دانشگاه فنی و حرفه‎ای به ابزاری برای کاربردی‎تر کردن آموزش عالی تبدیل شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عدم ارتباط میان دانشگاه و صنعت یکی از مشکلات آموزش عالی کشور است، خاطرنشان کرد: این مشکل از گذشته وجود داشته و شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبدیل آموزشکده‎های فنی و حرفه‎ای به دانشگاه به دنبال این بود که دانشگاه را در دل صنعت و صنعت را در دل دانشگاه قرار دهد.

وی افزود: این انتقال دومین قدم برای ارتباط صنعت و دانشگاه بود؛ قدم اول تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بود که آن طور که باید نتوانست مشکل را حل کند اما دانشگاه فنی و حرفه‎ای توان این کار را دارد و نباید در مقطع کاردانی متوقف شود و باید مراتب بالاتر تا حتی دکترا را ایجاد و به برترین دانشگاه فنی و صنعتی کشور تبدیل شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به معاونین دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‎ای گفت: معاونت دانشجویی تنها مرجع در مدیریت دانشگاه است که با دانشجو ارتباط مستقیم دارد و باید نقش وکیل مدافع دانشجو را بازی کند اما در برخی دانشگاه‎ها معاونت دانشجویی از موضع مدیریت دانشگاه با دانشجویان برخورد می‎کند.

وی افزود: دانشگاه پرورشگاه نیست، دانشجویان در سن بزرگسالی وارد دانشگاه می‎شوند و دیگر تربیت پذیر نیستند و شخصیت‎شان شکل گرفته است و نمی‏شود آنها را مورد فعالیت‎های تربیتی قرار داد، اما با تعامل و همفکری و ارتباط می‎توان به رشد فرهنگی دانشجویان کمک کرد.

علم‌الهدی ادامه داد: در دانشگاه‎های بزرگ کشور در همه موضع‎گیری‎های سیاسی، صنفی و حتی ارزشی دانشجویان را می‏‎بینیم که معاونین دانشجویی در مقابل دانشجویان قرار می‎گیرند و از موضع مدیریت دانشگاه با دانشجو برخورد می‏کنند که این اشتباهی بزرگ است و عوارض منفی برای دانشگاه به دنبال دارد.

وی افزود: معاون دانشجویی باید پناه دانشجویان باشد و موقعیت خود را میان دانشجویان حفظ کند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول