اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزه:

انقلاب اسلامی ایران تحقق حدیث سلسلة‌‌‌‌الذهب بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فیروزه گفت: انقلاب اسلامی ایران و در رأس قرار گرفتن ولایت فقیه، تحقق حدیث سلسلة‌الذهب بود.

انقلاب اسلامی ایران تحقق حدیث سلسلة‌‌‌‌الذهب بود

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غلامرضا شرعی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: زمانی که امام رضا(ع) وارد نیشابور شدند، مردم از ایشان خواستند تا روایتی را به عنوان یادگار برای آنان نقل کنند و امام نیز در اجابت درخواست مردم نیشابور، حدیث سلسلة‌الذهب را به آنان ارائه کنند.

امام‌ جمعه شهرستان فیروزه خاطرنشان کرد: سلسله‌الذهب در لغت به‌معنای زنجیره طلا است و اشاره دارد به اینکه این حدیث دارای راویان مستحکمی است.

شرعی افزود: این حدیث، بسیار معتبر است و قسمت اول آن نیز جزو احادیث قدسی است.

وی یادآور شد: از این حدیث می‌توان تفاسیر مختلفی ارائه داد، اما باید عنوان کرد که متن این حدیث در ارتباط با توحید ناب است و اشاره دارد به اینکه تنها در چارچوب توحید، انسان می‌تواند نجات خود را جست‌وجو کند.

امام جمعه فیروزه بیان کرد: نظام توحیدی با محوریت یک رهبری عالم و فرزانه، شرط نجات انسان است و می‌توان عنوان نمود که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و با تفکر در راس قرار دادن ولایت فقیه در امور کشور و اسلام، تحقق عملی حدیث سلسلة‌الذهب بود.

شرعی تصریح کرد: ولایت‌فقیه یک دژ مستحکم و ایمن است و هر کس که در درون این حصار قرار بگیرد، از فتنه‌های بیرونی مصونیت دارد و در متن حدیث سلسلة‌الذهب این نکته قید شده است.

وی ادامه داد: نگاه دیگری نیز می‌توان به این حدیث داشت و آن این که انسان تنها درصورتی به معبود و الله واقعی می‌رسد که تمام الهه‌ها را کنار بگذارد.

امام‌جمعه فیروزه تاکید کرد: انسان اگر نگاه توحیدی را در زندگی خود حاکم کند و دست از الهه‌های مال و شهوت بردارد، به آرامش الهی نزدیک می‌شود.

وی درباره شان نزول این حدیث نیز گفت: امام رضا(ع) شرایط دوران عباسیان را کاملا از نزدیک درک کرده بودند و درصدد اصلاح و بیدار کردن مردم و سردمداران زمان خود بودند و از طریق حدیث سلسلة‌الذهب بار دیگر این امر را متذکر شدند که حکومت باید در اختیار صاحب اصلی آن قرار بگیرد تا اهداف الهی برآورده شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول