اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مردمی مهدویت خراسان‌رضوی:

مهدویت در شعاع خورشید با دعای امام رضا(ع) محور برنامه‌های امسال است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مردمی مهدویت خراسان‌رضوی گفت: امسال مهدویت را در شعاع خورشید مطرح می‌کنیم و این دعای مورد نظر امام هشتم را محور قرار می‌دهیم.

مهدویت در شعاع خورشید با دعای امام رضا(ع) محور برنامه‌های امسال است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام رضاعلی عزیزی، صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: ستاد مردمی مهدویت فعالیت‌های فرهنگی خود را از خراسا‌ن‌رضوی با حمایت امام جمعه مشهد آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در سال 85 با رویکرد اطلاع‌رسانی و رفع شبهات مردم آغاز کرد.

وی در ارتباط با نهادهایی که با طرح مهدویت همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: دفتر سازمان تبلیغات اسلامی مشهد، وزارت ارشاد، شهرداری نمازخانه‌های موسسه‌ها و اداره‌ها از جمله نهادهایی هستند که در امر فعالیت‌های فرهنگی ستاد مهدویت را یاری می‌رسانند.

عزیزی ادامه داد: در دهه مهدویت اساتید مجرب افکار مردم را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند و این در حالی است که هنوز این طرح در جامعه نهادینه نشده است.

رئیس ستاد مردمی مهدویت خراسان‌رضوی تشریح کرد: برنامه‌ها و رویکرد ستاد مهدویت هر ساله به تمام نهادهای فرهنگی ارسال می‌شود به طوری که استانداری خراسان‌رضوی در دو سال اخیر ‌برنامه‌های ستاد را به نهادها رسماً ابلاغ می‌کند.

عزیزی گفت: در سال 89 و 90 مهدویت در غدیر مطرح شد که 10 جمله از ائمه در سال 89 و 10 جمله در سال 90 محور برنامه‌ها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: امسال مهدویت را در شعاع خورشید مطرح می‌کنیم زیرا امام رضا(ع) توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند و دعای مورد نظر امام هشتم را محور قرار می‌دهیم.

رئیس ستاد مردمی مهدویت خراسان‌رضوی افزود: در برخی از کشورهای همسایه در ارتباط با برگزاری دهه مهدویت نیز رایزنی انجام گرفته است.

عزیزی اظهار کرد: تاکنون 28 گروه را که در ستاد مهدویت خدمات فرهنگی ارائه می‌کنند شناسایی کرده‌ایم که گروه "مهدی‌یاوران" یکی از این ‌گروه‌ه است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 50 استاد را به شهرستان‌ها و 250 نفر مبلّغ شامل خواهر و برادر را در سطح شهر مشهد اعزام و هم‌چنین بومی‌سازی مبلّغان نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد مردمی مهدویت خراسان‌رضوی ادامه داد: برگزاری چنین برنامه‌هایی دارای هزینه‌های سنگین است و مشکلات اقتصادی در این خصوص از عمده چالش‌های پیش روی ما برای برگزاری دهه مهدویت است.

عزیزی اهداف ستاد مهدویت را فراهم آوردن بستر مناسب برای معرفت بیشتر و عمیق‌تر مردم نسبت به امام زمان(عج)، مبارزه با انحرافات و خرافات، ارزش‌های فراموش شده یا کم‌رنگ شده به‌ ویژه در حوزه فرهنگ انتظار، دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و اصل ولایت مطلقه فقیه و پاسداشت خون شهدا، آشنا کردن نسل جوان با اندیشه و سیره حضرت مهدی(ع)، آشنا کردن مردم با حکومت جهانی امام عصر و آشنایی مردم با توانمندی‌های سیاست دینی در پناه نظام مبتنی بر ولایت‌فقیه برشمرد.

هم‌چنین وی، برنامه‌های دهه مهدویت را شامل برگزاری جلسه‌های پرسش و پاسخ در مساجد و مراکز فرهنگی، اجرای طرح در محضر نور (‌حلقه‌های خانه به خانه) در راستای ارتباط بهتر فکری مردم، برگزاری جلسه‌های سخنرانی با موضوع‌های مرتبط با امام زمان(عج)، برگزاری دوره‌های آموزش خداشناسی و امام‌شناسی، برگزاری جشن‌های دهه مهدویت، اجرای برنامه‌های فرهنگی برای زائران حضرت رضا(ع) و برگزاری دعای ندبه سراسری در سطح شهر مشهد عنوان کرد.

رئیس ستاد مردمی مهدویت خراسان‌رضوی، راه‌اندازی سایت مهدویت، تولید نرم‌افزارهای مهدوی، جذب موقوفات مهدویت، اجرای اعتکاف در ایام نیمه شعبان، طرح عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، تهیه و تولید کتاب، پوستر، بنر، انتشار نشریه مهدی‌یاوران، آزاد کردن زندانیانی که در خصوص جرایم غیر عمد در زندان به سر می‌برند را از دیگر برنامه‌های این ستاد مطرح کرد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول