اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز

نخستین المپیاد ورزشی جوانان قم آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین المپیاد ورزشی جوانان قم از امروز رسما فعالیت خود را در رشته‌های مختلف آغاز می‌کند.

نخستین المپیاد ورزشی جوانان قم آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اداره کل ورزش و جوانان استان قم در راستای بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و همچنین بهره‌برداری مطلوب از تابستان به عنوان فرصت برای شناسایی استعدادهای ورزش قم در رشته‌های مختلف اقدام به برگزاری نخستین المپیاد ورزشی جوانان قم کرده است.

با توجه به آغاز شدن زمان برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در تابستان سال 1391، تمام دستگاه‌های استان قم در صدد اجرای مناسب برنامه‌های مختلف این ایام در قالب اوقات فراغت هستند که یکی از آنها اداره کل ورزش و جوانان قم است.

ورزش به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های اجتماعی همواره مورد علاقه خانواده‌ها، نسل نوجوان و جوان جامعه بوده و به همین دلیل است که در اوقات فراغت تابستان، جمع زیادی از مردم جامعه به سمت ورزش گرایش پیدا می‌کنند.

اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز به سهم خود و بر اساس رسالت‌هایی که دارد، تمام تلاش و توان خود را برای رشد و توسعه فضا و امکانات مناسب برای ورزش کردن مردم و عموم شهروندان به کار گرفته است.

در این زمینه در کنار توجه به بخش همگانی و قهرمانی ورزش و همچنین توسعه سرانه‌ فضاهای ورزشی استان قم، امسال نگاه جدی و مهمی به استعدادیابی از رده‌های سنی پایه در رشته‌های مختلف ورزشی در قم به چشم می‌خورد و برای این منظور برنامه‌های متنوعی طراحی شده است.

یکی از برنامه‌های مهم متولیان ورزش و جوانان استان قم در مسیر شناسایی استعدادهای ورزش استان در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان، ایده برگزاری نخستین المپیاد ورزشی جوانان محلات قم است که در تابستان امسال اجرایی می‌شود.

با کارشناسی‌های به عمل آمده و بررسی امکانات و فضاهای موجود در شهر قم، این المپیاد در بخش پسران در شش رشته ورزشی برگزار می‌شود و در بخش دختران در پنج رشته به انجام خواهد رسید که عموم شهروندان قمی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود در این المپیاد اقدام کنند.

رشته‌های فوتسال، والیبال، طناب‌کشی، فوتبال دستی، تنیس روی‌میز و دارت در بخش پسران برگزار می‌شود و به غیر از فوتسال سایر رشته‌ها در بخش بانوان نیز به انجام می‌رسد و در پایان از برترین‌ها تجلیل و قدردانی ویژه به عمل خواهد آمد.

این در حالی است که این المپیاد ویژه نوجوانان و جوانانی برگزار می‌شود که از امکانات و فضای ورزشی مناسب کمتر بهره‌مند بوده‌اند و ورزشکاران تیم‌های حرفه‌ای استان مجاز به شرکت در نخستین المپیاد ورزش قم نخواهند بود.

ثبت‌نام از علاقمندان به شرکت در نخستین المپیاد ورزشی جوانان قم، در کانون‌های مساجد، پایگاه‌های بهزیستی، پایگاه‌های بسیج و سمن‌های مستقر در فرهنگسرای جوان قم انجام شد و قرعه‌کشی نیز صورت گرفته است.

آیین افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی جوانان محلات قم با حضور مسئولان استانی و قهرمانان و ورزشکاران رشته‌های مختلف و همچنین تیم‌های شرکت کننده در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول