اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی:

هیئت امنای بقاع متبرکه خراسان‌شمالی ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: هیئت امنای بقاع متبرکه این استان به منظور خدمات‌دهی هر چه بهتر به زائران ساماندهی می‌شوند.

هیئت امنای بقاع متبرکه خراسان‌شمالی ساماندهی می‌شود

سیدحسن معروف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: برخی از بقاع متبرکه خراسان‌شمالی فاقد هیئت امنای رسمی بوده و برخی دیگر نیز نیازمند تغییر و تحول است، از این رو ساماندهی هیئت امنای بقاع متبرکه استان از برنامه‌های این اداره‌کل در سال جاری به شمار می‌رود.

وی افزود: به علت آنکه قالب درآمد بقاع متبرکه از محل نذورات بوده، از این رو تلاش شده تا از طریق شوراهای اسلامی کمک‌های موردی برای این اماکن دنبال شود.

معروف‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبارات به منظور بازسازی و توسعه ساختمان 18 باب بقاع متبرکه از سازمان مرکزی در حال انجام است، تصریح کرد: برای هر بقاع 300 میلیون ریال اعتبار از طریق سازمان جذب خواهد شد که در عمران و آبادانی بقاع نقش بسزایی خواهد داشت.

به گفته وی، طرح جامع این بقاع آماده شده و امید می‌رود تا با همکاری سازمان اوقاف و همچنین نیکوکاران این مهم به سرانجام برسد.

معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی پیگیری اعتبار برای احداث 64 باب مسجد بر اساس برنامه مصوب ابلاغی سازمان مرکزی را برشمرد و افزود: این مساجد در مناطقی که فاقد مسجد بوده و یا مسجد تخریبی دارند، اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون 300 میلیون ریال از تعهدات سازمان محقق و در شرف جذب است که به زودی به حساب هیئت امنای مساجد مزبور واریز خواهد شد.

به گفته معروف‌زاده، به همین میزان نیز از محل منابع استانی و همچنین مشارکت‌های مردمی و نیکوکاران برای احداث مسجد تأمین خواهد شد.

وی همچنین پیگیری برای جذب اعتبار لازم به منظور تعمیرات و نگهداری اماکن متبرکه و مساجد را برشمرد و افزود: این اعتبارات از محل سازمان و اعتبارات استانی تأمین می‌شود.

معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در عین حال با اشاره به حمایت‌های دولت و نیکوکاران در امر ساخت مساجد و بازسازی بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: با این وجود نیازمند حمایت‌های بیشتر به منظور رسیدن به اهداف بلند نظام اسلامی در این راستا هستیم.

وی با اشاره به فرمایش بنیان‌گذار جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه مسجد سنگر است، ‌سنگرها را حفظ کنید، بر مشارکت مردمی در توسعه و حفظ و نگهداری مساجد تاکید کرد.

معروف‌زاده در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در زمینه تکمیل و جاگذاری ضریح مطلای بقاع متبرکه استان تصریح کرد: در این راستا حرم مطهر امام‌زاده سید جعفر کوشکی شهرستان اسفراین تاکنون 90 درصد کار انجام شده و در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

وی افزود: تاکنون برای ساخت این ضریح 450 میلیون ریال از محل نذورات و کمک‌های مردمی و سازمان اوقاف هزینه شده است.

معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی ضریح حرم مطهر امام‌زاده سید ابراهیم‌(ع) روستای کلاته سهراب را از دیگر برنامه‌های این اداره در زمینه بقاع متبرکه عنوان کرد و گفت: این ضریح نیز با اعتبار 280 میلیون ریال ساخته شده و به زودی در یکی از مناسبت‌ها نصب خواهد شد.

به گزارش فارس، خراسان‌شمالی دارای 154 بقاع متبرکه است.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول